Amerikanska Muskelbilar

Startat av fontheking5, 12 mars 2009, 15:58:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Ja vågar man det på detta forumet ? Det är ju många som inte vill veta av dom här på forumet .

Björn Forslund

Jag gillar sådana, har en Challenger R/T 440 -71:a !

truckdriver

#2
Citat från: fontheking5 skrivet 12 mars 2009, 15:58:52 PM
Ja vågar man det på detta forumet ? Det är ju många som inte vill veta av dom här på forumet .


Varför inte?

En Dodge Challenger -70 med Hemi hade vem som helst kunnat kasta till mig vilken sekund som helst.


Björn Forslund


Hemibilarna går för astronomiska priser i den mån de finns att få tag i.
Själv fick jag nöja mig med en 440 Magnum. Man skulle passat på för en 30 år sedan o köpt en knippe när de var billiga.

truckdriver

Citat från: Björn Forslund skrivet 12 mars 2009, 16:49:16 PM
Hemibilarna går för astronomiska priser i den mån de finns att få tag i.
Själv fick jag nöja mig med en 440 Magnum. Man skulle passat på för en 30 år sedan o köpt en knippe när de var billiga.


Jo men det är sånt man får ta. En 340 i sverige ligger på ca 240 000kr. Men det är en legend, och den måste vara vit.

Vanishing Point 1971.

Blue

Nu har jag ju ingen muskelbil, en Camaro -68 hade suttit som fint.

Fast jag har ju bil med muskler ändå!

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Björn Forslund

Vanishing Point är en kultrulle. den gamla varianten alltså. Men den kärran är det en 426 Hemi? Ser man några emblem?

truckdriver

Citat från: Björn Forslund skrivet 12 mars 2009, 16:56:12 PM
Vanishing Point är en kultrulle. den gamla varianten alltså. Men den kärran är det en 426 Hemi? Ser man några emblem?


1971 filmen (orginalet) hade 440 bilar, men remaken från -97 hade en Hemi.

http://www.youtube.com/watch?v=pA4ymmXa8rs

fontheking5

Dodge Charger 1969 , en av mina absoluta favorit bilar

Plymouth Belvedere

Plymouth Road Runner

Pontiac GTO

AC Cobra , I för sig ingen muskelbil men ändå en bil med grymt mycket effekt och karaktär

Pontiac Trans AM . Inte mitt kort men ändå .

En sådan här Trans Am har en gammal granne till mig haft . Inte mitt kort , jag hittade inte mitt på photobucket

jannilsso

Här har vi en ombygd sådan, har för mig den ligger till salu på blocket om någon är sugen.

fontheking5

Pontiac Trans Am fotad i Ronneby på Nostalgia Festivalen

Greger Larsson

En eldfågel kanske också passar in. Om än 1975 kanske börjar handla om slutet på muskelbilsepoken: