Något för alla slipsförespråkare?

Startat av Nico, 08 december 2008, 09:07:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kaxen

Citat från: Lars Ödlund skrivet 16 december 2008, 10:35:53 AM
Det skedde en viss förändring till det bättre runt 2004 enligt min mening vad gäller möjligheten att få till förändringar.

Sedan finns det ju för och nackdelar med att huvudmannen fastställer omloppen, man minskar kreativiteten hos entreprenörerna men man underlättar samtidigt för de små operatörerna som saknar utvecklade planeringsfunktioner både att lägga anbud och att driva trafiken.



Vet inte vad du menar ska ha hänt 2004, tycker det funkade bra tidigare också.

Buss-Anders

100.000 i viten för sena framkörningar på några veckor för att tiden inte räcker till är väl lite mer än storm i ett vattenglas. En minuts försening leder till 4000 kr i vite om den inte anmäls i förväg. Tidigare hade vi 10 minuters framkörning för Raskenbussarna. Nu är det 5 minuter. Har resenärerna blivit  dubbelt så snabba på att köpa  biljetter och så även chaufförerna?
Inga bussar är nystädade alltid. Jag menar att mänskliga faktorn och uppenbar nonchalans eller klart åsidosättande av vad man kommer överens om är två olika saker.

Chaufförer som inte hinner köra fram i tid för att de ska lasta blommor på morgnarna och tiden räcker inte till det momentet. Pengarna för blomtranporter tillfaller KLT då måste tiden räcka till för det också fullt ut. Det sista jag hörde var att tiden för att lasta blommor hade utökats.
Det är ju glädjande
Det är mera trafikhinder idag än för 10 år sedan. Det går inte att bortse från. En trafikökning i höst på 10 % tar tid. Det är inte bra att så ofta behöva lämna över en försenad buss till en kollega för man är alltid sen i rusningstrafik. Det säjer sig själv att det går inte att ha stela omlopp med samma tider i låg-  och högtrafik.
Det är bara att prata med chaufförerna i Kalmar så vet man hur det är nu.

Mvh
Buss-Anders

michael k

som vanligt diktatorsfasoner från länstrafikhåll >:(
slips förknippar jag förövrigt med politiker och andra krimminella
kan dock vara bra på sommaren att torka sig i pannan med ;D

Kaxen

Citat från: michael k skrivet 19 december 2008, 10:16:08 AM
som vanligt diktatorsfasoner från länstrafikhåll >:(
slips förknippar jag förövrigt med politiker och andra krimminella
kan dock vara bra på sommaren att torka sig i pannan med ;D

Med den inställningen kanske ett annat yrke passar bättre för dig. Finns massor av yrkesområden där man inte ens tänker tanken att använda slips, dock är det så i bussbranchen och vill man vara med här får man acceptera det.