Busschaufför som körde drogad slipper fängelse

Startat av Muk, 26 november 2008, 11:00:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Johan Hansson

#1
Man blir mörkrädd när man läser det.
Skulle vara intressant och veta när han gick på sitt pass av två anledningar.


  • Hade han en tidig tjänst så han börjar före alla andra för att t.ex köra industritur och då är det ju ingen som upptäcker om han varit påverkad förrän första resenärerna kliver på bussen. Då är han först på depån och hämtar ut sin buss och sedan kör ut på linjen.


  • Om han hade en tjänst som börjar så att han möter sina jobbarkompisar i fikarrummet så tycker jag de borde höjt på ögonbrynen för det är ju inte så soligt inomhus som det är utomhus. Var det en fin solig morgon så tycker jag det inte är konstigt om man kommer till jobbet med solglasögonen på sig.

Domen tycker jag är lite konstig men å andra sida är nog vård det bästa för busschauffhören som med stor sannolikhet bli av med både jobb och körkort.

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Andy

En av kommentarerna till artikeln säger att han var handledare på linjeutbildning. I så fall har väl inte den ryckiga och konstiga körningen något som helst att göra med hans narkotikapåverkan.

Hur som helst har mannen av artikeln att döma grava missbruksproblem, och fängelse hjälper sällan mot det. De som kommenterat artikeln fokuserar mycket på bestraffningen av gärningen och verkar tro att hårdare straff gör världen bättre. Kan mannen bli kvitt sina missbruksproblem tycker jag att han kan få köra buss igen, vilket också arbetgivaren tycks tycka.