För Er som gillar smutsat...

Startat av Jonas Sandqvist, 27 maj 2007, 11:16:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Sandqvist

... visar jag denna Rocovagn i skala 1:87. Jag har smutsat den med hjälp av torrpastellkritor. Tyvärr har jag sålt den vilket jag ångrar idag  :(






Rojje

Snyggt!  :D  Trodde först att det var bilder från skala 1:1. Gillar modeller som ser nedsmutsade ut.  ;D

Jonas Sandqvist

Tack för det, Rojje! Fler bilder kommer senare...

M224

Mycket skickligt gjort! Jag trodde att den var 1:1 först!  :o

Jonas Sandqvist

TACK! Mycket vänligt!

Här kommer några till:

En svensk klassiker! O vagnen. Samma skala som Henkelvagnen.




Andreas Ljungqvist

Och jag som sett detta "live" kan bara säga att de e 10ggr bättre IRL än på bild.. Jonas kan sin sak när det gäller detta..

8)

Kvarne

Citat från: Rojje skrivet 27 maj 2007, 11:47:05 AM
Snyggt!  :D  Trodde först att det var bilder från skala 1:1. Gillar modeller som ser nedsmutsade ut.  ;D

För det första; Jo, jag trodde också att det var en bild från verkligheten först.
För det andra; Trots att jag är en gummihjulsmupp så måste jag säga att det är mkt trevligt med modeller som ser välanvändna ut! Tack för fin bild!  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Jonas Sandqvist

Alltid jättekul med uppskattning för det man gör! Tusen tack alla  :)

Bussmicke

Citat från: Kvarne skrivet 27 maj 2007, 20:38:27 PM
För det första; Jo, jag trodde också att det var en bild från verkligheten först.

;D  :) :D ::)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Jonas Sandqvist skrivet 27 maj 2007, 11:16:56 AM
... visar jag denna Rocovagn i skala 1:87. Jag har smutsat den med hjälp av torrpastellkritor. Tyvärr har jag sålt den vilket jag ångrar idag  :(







Jag gissar att du bygger dessa själv och då undrar jag hur lång tid det tar att bygga en vagn?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jonas Sandqvist

Nej, detta är ingen byggsats utan jag har köpt den som den är.

Jonas Sandqvist

Här har vi en annan svensk klassiker! SJ T44, en supermodell från Jeco  :-*








Walter

Citat från: Jonas Sandqvist skrivet 28 maj 2007, 08:27:24 AM
Nej, detta är ingen byggsats utan jag har köpt den som den är.

OK snyggt efterbehandling då!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Nico

När Jonas 'regerar' över en modell på detta vis så brukar slutresultatet bli i högsta skolan. En sprillans ny modell, direkt ur kartong, brukar efter de bilder jag har sett av denne mästares framfart ibland kunna uppvisa tecken på att vara i ett sådant förfall att man tror att det är skrotspåret nästa som gäller.  ;) :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Rojje

Måste säga att det du gör med modellerna lyfter dom otroligt mycket. Du har aldrig tänkt tanken att göra detta mot betalning? Finns många modellrallare som gärna betalar till någon som kan vädra en modell och få det att se bra ut vilket du lyckas med.   :D