På bilden så tankar den upp 2 King Long bussar vars batterikapacitet ligger på 422w.
Under 2h på fulltank, är det bra?
https://www.linkedin.com/posts/hybricon-bus-system-ab_lyckad-dubbelladdning-av-elbuss-2x120-kw-activity-6966364075152834561-L50r?utm_source=linkedin_share&utm_medium=member_desktop_web
Är det inte så att all form av snabb laddning sliter hårdar på battericellerna jämfört med att ladda mer långsamt?
Många snabbladdare leder till tätare batteribyten?
Så kanske det är, är väl frågan hur länge batteribussar är tänkt att de ska hållas i drift innan de byts ut...
I detta fall så använder de CATL batterier och har 10 års garanti
Bra och bra, det beror väl på vad man jämför med.
Jämfört med en diesel- eller gasbuss är det ju inte särskilt imponerande.
Nu är det ju knappast billigt eller ovanligt med flera motorbyten under 10-15 år på en buss med förbränningsmotor heller. Bara det att man inte vill tala högt om detta, samtidigt som man enbart fokuserar på att batteribyten skulle vara dyra och problematiska.