Huvudmeny

Avtal malmö

Startat av AdmirT, 08 april 2013, 14:32:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Kan meddela att nobina tar över Veolias paket i stadstrafiken från och med nästa år...

Med vänlig hälsning, Admir
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Jan

Citat från: AdmirT skrivet 08 april 2013, 14:32:16 PM
Kan meddela att nobina tar över Veolias paket i stadstrafiken från och med nästa år...

Med vänlig hälsning, Admir
Om detta stämmer så innebär det att Nobina får 2 depåer då det inte går att köra allt från Bulltofta.
I branschen 37 år

Bussmicke

Är upphandlingen klar eller har Veolia börjat avyttra?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MrRep

Citat från: Bussmicke skrivet 08 april 2013, 16:44:21 PM
Är upphandlingen klar eller har Veolia börjat avyttra?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Upphandlingen är klar. Blev klart idag. Trafikstart 1 juni 2014.

AdmirT

Detta stämmer Jan och det stämmer att man måste ha 2 depåer pga platsbrist om man inte bygger ut depån
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Jo

Har det kommit något från Skånetrafiken eller Region Skåne vilka andra anbudsgivare som fanns samt priser?

Bese001

Hej!

Vad innebär det för bussflottan?
Hur många bussar omfattas?
Övertag?
Nya bussar?

Bussmicke

Mumma,  mer Nobina men jag hade hoppats på Keolis.  Men varför 1/6? Skolorna slutar ju efter det.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

All stadstrafik i Malmö för Nobina då. Skåne är ju sedan tidigare deras största område räknat i antal bussar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 08 april 2013, 17:34:27 PM
Mumma,  mer Nobina men jag hade hoppats på Keolis.  Men varför 1/6? Skolorna slutar ju efter det.

//Bussmicke
www.bussmicke.se


Varför skall man knyta skiftet till skolans slut? I Skåne brukar man byta 1/6 eller 1/10.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Sex anbudsgivare, 108 bussar som successivt skall ersättas med start 2017 få 88st skall bytas. Borde vara del led och vanliga vagnar sim Veolia skaffade till starten av föregående avtalsperiod.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan

Övertagande av veolias bussar ska nog göras. Detta var nog sista gången man blev tvungna att överta vagnar? Ingen hit egentligen, får se hur det blir framöver.
I branschen 37 år

Bussmicke

Citat från: Jan skrivet 08 april 2013, 17:47:17 PM
Övertagande av veolias bussar ska nog göras. Detta var nog sista gången man blev tvungna att överta vagnar? Ingen hit egentligen, får se hur det blir framöver.
Har man ändrat i övertagandekraven?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Walter skrivet 08 april 2013, 17:46:37 PM
Sex anbudsgivare, 108 bussar som successivt skall ersättas med start 2017 få 88st skall bytas. Borde vara del led och vanliga vagnar sim Veolia skaffade till starten av föregående avtalsperiod.
Enligt sydsvenska var det 4 anbudsgivare.
I branschen 37 år

Jesper Persson

Hur många bussar får man nu totalt i Malmö?