UNT.se: Bussdepå kan bli flyttad.

Startat av 76, 12 mars 2009, 17:40:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

76

http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=879206,00.html

CitatStadsbussarnas depå vid Kungsgatan i Uppsala kan komma att flytta söderut till Kungsängens gård. En flytt skulle frigöra mark för hundratals nya bostäder men samtidigt öka tomkörningen med bussar.

Det har ju diskuterats förut, både här inne och bland kommunpolitikerna.

Personligen så tycker jag att det en bra idé att flytta garaget. Området är mestadels bostäder nuförtiden och garaget är för litet.

Däremot är jag ingen större anhängare av förslaget med delat garage, det verkar onödigt krångligt och komplicerat. Ska man ha dubbla verkstäder, eller ska man ha personal som sitter och kör bussar hela dagarna mellan det ena garaget och verkstaden? Att jag dessutom bosatt mig på gångavstånd från det nuvarande garaget och en framtida flytt ut till kungsängen har absolut inte något med min negativa inställning att göra.  :-X

Björn Ax

Är nog positiv till förslaget. Så länge det blir mera personalparkeringar på nya stället.  :P

Men sen är det ju frågan om hur lång tid detta kommer ta.

Tar väl säkert länge att ens ta ett beslut om flytt. Sen ska nya depån byggas och flytta över allting i kontoren + bussarna.
Frågan är ju om vi pratar om tidsperiod 5 år eller över??

RoTe

Med tanke på att Östhammar, Skutskär och Österbybruk alla kör sina trasiga bussar till Tierp så borde väl GUB kunna köra sina bussar genom Uppsala?  ::)