Första leveransen MAN bussar till Halmstad

Startat av Johan Hansson, 25 maj 2010, 22:08:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

De första två landsortsvagnarna är i Halmstad nu.
Bussarna skall färdig utrustas inom kort.

Här kommer bilder ifrån en















även tre MAN stadsbussar som skall till Halmstad siktades idag vid Rejmes då de hade varit och tankat GAS på väg till Göteborg.
De hade tyska regplåtar och saknade destinationskyltar.  Tyvärr inga bilder på de då jag satt och körde men vad man ser fram emot att få köra de.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Fikman

Ser fina ut inuti iallafall, var himmla långt fram bakdörren satt eller ska man kalla den bakre framdörr, blir inge bussgodskörning med dom eller??

homer

Ett klart trentbrott,

MAN har väl tidigare bara beställts som kortvagnar till stadstrafik av Nobina, men här se vi ju en Dieselbuss avsett för landsorten...

kan ju inte säga att jag är överförtjust av denna utvecklingen

till alla besservisrar: ja jag är medveten att de finns i t ex skåne men då är de gas och är framtvingat av politikerna, här har man valt en man regionalbuss istället för volvo som har varit ensamma på marknaden)

Mathias Rickman

Snygg lack & snygg invändigt men vad är den stora svarta tv skärmen under biljätt maskinen?

Patrik

Jag skulle gärna vilja se en närbild på alla knappar och reglage och möjligtvis någon förklaring till vissa av dom  8)
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

bjorkaan

Citat från: Mathias Rickman skrivet 25 maj 2010, 22:49:13 PM
Snygg lack & snygg invändigt men vad är den stora svarta tv skärmen under biljätt maskinen?

Det finns en skärm på OmniExpresserna hos VL-buss i Karlskoga och det är en kamera som sitter på väggen längst bak som chauffören kan se att alla har gått av och ifall det är något som händer längre bak i bussen som chauffören kan höra eller se.

Zella

Svart och silver = jäkligt läcker att titta på.

virtual1

Citat från: homer skrivet 25 maj 2010, 22:36:20 PM
Ett klart trentbrott,

MAN har väl tidigare bara beställts som kortvagnar till stadstrafik av Nobina, men här se vi ju en Dieselbuss avsett för landsorten...

Men den här är väl till Arriva, inte Nobina va?

yngrot

Snygg klädsel iaf och biljettmaskinen ser ju liten och smidig ut..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bernt Talbrant

Citat från: yngrot skrivet 26 maj 2010, 00:10:36 AM
Snygg klädsel iaf och biljettmaskinen ser ju liten och smidig ut..

Skrivare/kortläsare saknas dock på bilden...

Optimal

Citat från: Patrik skrivet 25 maj 2010, 22:52:06 PM
Jag skulle gärna vilja se en närbild på alla knappar och reglage och möjligtvis någon förklaring till vissa av dom  8)

Bussens knappar på instrumentbrädan eller? Har isf en instruktionsbok för Busslinks MAN i 75xx på datorn. Kan skicka en kopia på msn .

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan Hansson

Ursäkta; dålig bildkvalite på just denna bilden.


Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

jocke

Trevliga bussar är de, men alltså, lacken kunde dom väl ha gjort lite mer spännande.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Johan Hansson

Citat från: jocke skrivet 26 maj 2010, 11:44:16 AM
Trevliga bussar är de, men alltså, lacken kunde dom väl ha gjort lite mer spännande.

Bussarna skall strapas
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.