Lite bussar Halmstads Lokaltrafik

Startat av Richard1250, 01 augusti 2008, 18:53:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richard1250


Greger Larsson

Trevliga bilder. Vem är fotografen?

/GL


Peter Andersson

Tack så jättemycket för fina och nostalgiska bussbilder från Halmstad  :D

MVH Peter
Numera boende i x-län

Richard1250

Citat från: Greger Larsson skrivet 01 augusti 2008, 21:18:59 PM
Trevliga bilder. Vem är fotografen?

/GL


Ja du fotografen skulle nog vara jag själv  ;)

Richard

Mikael T Nilsson

Citat från: Richard1250 skrivet 01 augusti 2008, 18:53:20 PM
Från min HL samling



Richard

Tack för ett mycket trevlig bildsvep över olika bussmodeller från HL. Just denna typ kände jag inte igen sedan tidigare. Är det en stadsbuss? Jag kan inte se om det är dörrställning 2-1-1 eller 1-1-1.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Richard1250

Citat från: Norrortsmicke skrivet 02 augusti 2008, 09:47:36 AM
Tack för ett mycket trevlig bildsvep över olika bussmodeller från HL. Just denna typ kände jag inte igen sedan tidigare. Är det en stadsbuss? Jag kan inte se om det är dörrställning 2-1-1 eller 1-1-1.




Richard

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Leif D

Kul att få se lite av dom igen, fina bilder.... !!!

Vill ni så kan ni ju kika här också.... 41 Halmstad bilder
Bland annat så ser ni denna.....

HL 59, Büssing Senator 12R 1962, fd. SL H25 5513, på Radioplan april 1972. Foto Leif D.
;-)

Mikael T Nilsson

Citat från: Leif D skrivet 02 augusti 2008, 11:07:53 AM
Kul att få se lite av dom igen, fina bilder.... !!!

Vill ni så kan ni ju kika här också.... 41 Halmstad bilder
Bland annat så ser ni denna.....

HL 59, Büssing Senator 12R 1962, fd. SL H25 5513, på Radioplan april 1972. Foto Leif D.

Kul! Tack för länk och bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Andersson

Tackar så mycket för 41 fina bilder från Halmstad. Underbart att få se alla dessa bussar igen  :)

MVH Peter

Peter Rost

Schysst  länk. ;) HL-71, är  det  en  av  SL:s  f.d  Büssing??, då  skyltskåpet  ser  lite  "annorlunda"  ut.

/Peter

Björn Forslund

Jag tror att HL 71 är den den omställnings-demobuss som förekom i annonser före dagen H. Den hade dörrar på båda sidor, med en vänster framdörr inklämd bakom föraren. Förutom denna blev det bara SS/SL som köpte Büssing stadsbussar genom generalagenten ANA i Nyköping. Senare hamnade många Büssing i bl a Halmstad ock örebro, begagnade från SL.

Johan Hansson

Mycket trevlig med bilder från Halmstad
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Forslund skrivet 02 augusti 2008, 23:32:39 PM
Jag tror att HL 71 är den den omställnings-demobuss som förekom i annonser före dagen H. Den hade dörrar på båda sidor, med en vänster framdörr inklämd bakom föraren. Förutom denna blev det bara SS/SL som köpte Büssing stadsbussar genom generalagenten ANA i Nyköping. Senare hamnade många Büssing i bl a Halmstad ock örebro, begagnade från SL.

... och Trollhättan.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)