Kabe Royal Tower: Europas högsta husvagn

Startat av Ersa, 17 september 2008, 11:41:09 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ersa

Nu har jag ju ingen krok på min 9000 turbo, men istället har jag krok på min V4 kombi med 65 hk... så då är det väl bara att köpa en?  ;)

Höjd: 4,47 m
Vikt: 2700 kg
Pris: Från 950 000 kr








Tyvärr blev det inga interiörbilder denna gång.

Stefan Lindberg

Wow !  imponerande husvagn  :o
Den skulle jag vilja se efter en Saab V4  ;D

Björn Forslund

Är det på allvar eller något koncept mest på skoj?
Vilket missfoster att dra efter bil, bättre då att köpa en rejäl husbil än att släpa på denna. Trappan (?) inne måste ju sno mycket av utrymmet.

Björn Forslund

Jisses.... flytta isär axlarna och sätt i en motor så blir den lättare att handskas med...
För de pengarna kan man köpa en hyfsad begagnad komfortabel buss och bygga om till en riktigt häftig husbil.

Wetjo

Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 september 2008, 12:12:03 PM
Den är inte lagervara om man säger så ;D

Dock har man byggt och sålt ett par stycken och för den som är intresserad så finns möjligheten att beställa ett exemplar.

Vill minnas att det var ett gäng artiklar om denna vagn i våras i Kvällspressen. ::)
Kanon-Kurt i Ludvika gick ut med att han köpt en vagn... 8)

Vikten gör ju att man inte kan dra med vad som helst. Sen kan det vara problem med höjden. Ta Dalaporten i Grängesberg som ett exempel. Måste hålla i mitten, annars lämnar jag övervåningen efter mig.  :o


bussgrabben

Haha. Jag såg annonser om den där i tidningarna, men trodde det hela var ett skämt.

Peter C

Jösses vilken vagn! Borde bli problem med både det ena och det andra, höjden kanske inte e så rolig. Men blåser det ordentligt är nog inte denna vagnen den bästa och dra runt på  :o Nä den som köper den ställer nog upp den på en säsongs camping.

Sundås

Jag var inne i en sådan på husvagnsmässan i söndags! Riktigt, riktigt läcker. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

bjorn_k