Huvudmeny

Swebus 2499

Startat av 1896, 21 maj 2012, 10:44:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Det tycks bli allt färre gamla godingar, både på detta forum och andra, så när man väl hittar en får man glädjas desto mer:

www.fotobus.msk.ru/photo/666381/

Ronald M. Jannesson

Bohus-Göteborg står det som destination?? Kan det ha varit en gammal skylt till linje 402, som den en gång trafikerades i GDG:s regi; Kungälvs busstation-Kexfabriken-Eriksdal-Bohus Centrum-Surte Centrum-Gamlestadsvägen-Gamlestadstorget(Johan Gertssons Gata) och retur. I början av 90-talet körde jag bl.a. denna linje för GDG Kungälvsgaraget. Den gick ju bara ett fåtal turer vardagar i ovan nämnda sträckning MEN jag har för mig att den nedlades kring 1992 och då trafikerade bara ALPUS-vagnar denna linje; så varför har denna Säffle-vagn denna skyltning. Då fanns mig veterligen INGA Säfflevagnar av 12-13 m. längd i Kungälv??? ??? ???

bastyaelvtars

Destinationsfilmen härstammar säkert från någon äldre Alpus-vagn. Vad jag vet, det fanns ingen Swebus-målad Säffle i Kungälv under Swebus-tiden.

jocke

De roligaste med alla gamla exporterade bussar är nog tame fan alla olika skyltningar man ser  ;D
Jag förändrar era liv med detta inlägg

1896

Appropå Alpus, 1775, gick i Töreboda:

www.fotobus.msk.ru/photo/667505/