Liljeholmen i november 1999

Startat av Bussmicke, 03 februari 2024, 23:15:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Ah,gamla bussterminalen :)
Här kunde man hitta mycket roligt och bl a dom sista H10orna i SL trafiken./Ulf

K R

Hej!

Lägg märke till de tre olika målningsvarianterna av det vita partiet runt skyltskåpet på dessa H10:or i SL94-skrud:

Avrundade nedre hörn
Snibbar neddragna i underkanten
Vitmålat under takpannan mot vindrutan och på insidan av fönsterstolparna

Den översta, 6621, har också fått en främre hörnpanel, under vänster blinkers, i oxblodslackering monterad.

mvh K R

Ulf Berlin

Den sista(?) med vikdörrar i SL land,5824,fotograferades vid Liljeholmen i början av 1999
och enligt föraren på denna var det tänkt att denna skulle bli museibuss(som det inte blev :( )
Dom sista oxblodarna(bl a 6584)var ju placerade i Nyboda./Ulf

Nico

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: K R skrivet 04 februari 2024, 18:44:39 PMHej!

Lägg märke till de tre olika målningsvarianterna av det vita partiet runt skyltskåpet på dessa H10:or i SL94-skrud:

Avrundade nedre hörn
Snibbar neddragna i underkanten
Vitmålat under takpannan mot vindrutan och på insidan av fönsterstolparna

Den översta, 6621, har också fått en främre hörnpanel, under vänster blinkers, i oxblodslackering monterad.

mvh K R

Snacka om att ha ögon för detaljer, detta hade jag inte sett.

Citat från: Nico skrivet 04 februari 2024, 20:35:40 PMVad stod N:et i H32N för?

Näckrosbuss
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Tack, så var det ju... är så irriterande när man glömmer sådant man borde minnas.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.