Keolis 25xx i Stockholm

Startat av bussfoton (Dévanio), 11 april 2021, 15:56:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussfoton (Dévanio)

Har kortbussarna 2501-2509 och 2513-2516 lackats till SL-röda? Eller kommer dessa trafikera i SL med tanke på dörrarna 1-2-0?

martenosc

Ej lackerade. Framtid oklar från vad jag har hört.

Busssimon03

Blir nog inget stockholm för dessa vagnar! Såg att dom ligger ute till försäljning!

Bussmicke

Synd, hade varit trevligt att se dem i centrala Stockholm. (Drömma kan man ju få göra, verkligheten är något annat)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Tyvärr är det nog så att man knappast kan räkna hem en motorkonvertering för att kunna använda dessa i City samtidigt som man måste ta upp en bakdörr, det hamnar gissningsvis nära en mille/buss och det på 11 år gamla individer med ett värde på kanske som mest 150 tkr.

homer

I city är nog behovet av äldre bussar än vad som rullar där idag lika med noll, i söderort däremot skulle de kanske finnas ett behov och där skulle väl kortbussar utan 3:e utgång fungera utmärkt. men troligen kan de kortvagnar som rullar där just nu gå några år tills nya avtalet kommer och då ersätts dem säkerligen med elbussar

Erling.L

Sedan blir det väl över en del bussar i Jönköping för Keolis när avtalet där tar slut.

De kanske är lämpligare.... vet dock ej vad som blir över där.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Lars-Håkan_E

Citat från: homer skrivet 02 maj 2021, 15:57:25 PM
I city är nog behovet av äldre bussar än vad som rullar där idag lika med noll, i söderort däremot skulle de kanske finnas ett behov och där skulle väl kortbussar utan 3:e utgång fungera utmärkt. men troligen kan de kortvagnar som rullar där just nu gå några år tills nya avtalet kommer och då ersätts dem säkerligen med elbussar

Sedan är väl dieselbussarna i Gubbängen nyare än dessa fd Göteborgare så ett sådant byte känns synnerligen dumt, dessutom är avsaknad av bakdörr helt emot SL:s Policy förutom i ren landsbygd.

Kvarne

....Å andra sidan....under rådande omständigheter hade det väl varit bra att använda dessa till (Corona-)förstärkningsvagnar....?

Om det nu är så att man kör maxad trafik och det ändå blir fulla bussar och det plötsligt finns vagnar att tillgå som skulle kunna rulla som förstärkning med dispens givet läget, borde man inte kunna se nyttan före krav på tex färg, dörrar, access osv....? Men ja, jag vet ju hur det funkar....men som BM skriver....tänka/drömma kan man ju alltid...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep