(https://i.postimg.cc/4yG3N9Wf/5463-531-UVSt-B.jpg)
(https://i.postimg.cc/SsCshr71/21-5463-47-E-Nbp-B.jpg)
Tiden mellan stationeringarna i Råsta resp. Hornsberg rullade 5463 i Björknäs. Slopades i slutet av 1974.
Hmm?
Gångbron bakom bussen i UpplandsVäsby är väl den som ligger norr om stationen nu?/Ulf
Tack för dom bilderna på den capitolen som uppenbarligen har sjangserat på bilden från -74, inte enbart med nya nummerplåten, det ståtliga Scania-Vabis emblemet i fronten saknas ju också.
Bussen på den övre bilden står vid den nuvarande Taxistationen
och en mindre bilparkering. Den nuvarande Bussterminalen
är där bilarna i bakgrunden står.
(https://i.postimg.cc/yxQBb907/H24-Reh24sep67c-Web.jpg)
En tänkbar resenär på linje 66 vid Reimersholme 24 sep 1967.
Troligen en reprisbild.
Mvh Gunnar
Tack Gunnar trevligt foto och där finns Scania-Vabis emblemet kvar.
Mvh zjbus
Det finns en tidningsartikel från förmodligen hösten 1973 med bild på just 5463 och rubriken " Nu rustas alla gamla SL-bussar". Det skulle röra sig om ett 50-tal bussar som skulle skrotas medn tas i trafik på grund av bensinransoneringen. Förmodligen åsyftas just en hel del Capitoler H23/H24 som vid den här tiden flyttas från förortsgarage för att sättas i trafik i innerstan. De flesta H23 och H24 5450, 5453,5455,5458,5463,5465,5467,5471,5474,5475,5477,5480,5481,5489,5493,5494,5499 och 5503 återkom till Hornsberg i mitten av 70-talet för kortare eller längre besök. 5499 ända till sommaren 1977