Huvudmeny

MAN.

Startat av Möllers, 17 september 2007, 03:18:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan B

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 17 september 2007, 22:43:40 PM
Det är dessa stolar som finns även i de (i princip identiska) Veolia 2634-2636 i Partille, de som Johan B inte tyckte om. Jag åker så sällan de linjer som 2634-2636 trafikerar så jag har själv ingen uppfattning.
//Jonas G

Tro mig, det räcker med en kort tur för att man ska bli avskräckt ;).

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon A skrivet 17 september 2007, 19:59:55 PM
MAN bussarna i Uppsala har fruktansvärt osköna stolar så det kanske är olika fabrikörer till Skånes och Uppsalas bussar. Dom ser inte likadan ut heller. Efter 20 minuter är man bortdomnade i rumpan på dom nya MANarna i Uppsala.

//Simon


Det är VogelSitze i Uppsalas bussar. Dessa stolar finns inte bara i MAN och Neoplan utan även i andra bussar, t ex vissa Scania
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 18 september 2007, 18:28:59 PM

Det är VogelSitze i Uppsalas bussar. Dessa stolar finns inte bara i MAN och Neoplan utan även i andra bussar, t ex vissa Scania
Men det är åtminstone mer stoppnig i dom få Scanior dom finns i ;)

//Simon

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon A skrivet 18 september 2007, 18:49:54 PM
Men det är åtminstone mer stoppnig i dom få Scanior dom finns i ;)

//Simon


De Scania OmniCity som finns i Uppsala har inte VogelSitze utan en annan stolstyp som förövrigt även finns i Neoplanbussar från samma tid. Men skulle Uppsala idag köpa nya Scania OmniCity eller OmniLink så hade de nog haft VogelSitze som var identiska med de som finns i MAN-bussarna, dvs lika hård stoppning
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Rickardo

Citat från: Johan B skrivet 18 september 2007, 18:24:29 PM
Tro mig, det räcker med en kort tur för att man ska bli avskräckt ;).
Är benägen att hålla med! Sitter man längst bak i Veolias bussar i Malmö är det ingen stoppning alls. Stenhårt helt enkelt.. ;)

Möllers

Har hittat en buss ifrån Estland.
Denna buss ser inte skön ut alls inne i den vilka fula stolar dom har på nya Scania Omnilink  :-\

http://www.automoto.ee/galerii/view_photo.php?set_albumName=bussScaniaK&id=Scania_keskus_2007_05_09_07