Swebus Skaraborg, frågor

Startat av Anders Lundén, 16 september 2007, 15:25:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén

Lite funderingar även på Swebus i Skaraborg :)

Har "Lasse i Od" fortfarande någon buss stationerad hos sig? 3805?
5811 var hör den hemma? Ägs av Lidköping men uppgifter här säger Skövde...
Var bor bussarna i Tibro? Egen depå, hos Volvo etc? Adress, områdesnamn sökes..
Har 5033-35 o 5988 noterade i Tibro, men det är gamla uppgifter..
Var bor bussarna i Gullspång? Egen depå, inhyrda etc? Adress, områdesnamn sökes..
Har två bussar 5950-51 noterade på Gullspång..

Har knåpat i hop en lista på Skaraborgs stadsbussar. Kan jag få hjälp med o kolla om den är rätt?
Falköping
4506
6745-6747

Lidköping
4173
4206
6748-6749

Mariestad
6750-6752

Skara
0820
1300-1301
4205

Skövde
0814
0818
0821-0823
3650
5874-5884
5916-5923

Stämmer placeringar? Någon som ska bort, någon som saknas?
0815 i Skövde lär vara nyligen avställd.

Tackar på förhand och hoppas på svar :)
// Anders


Nicklas Vasa

Bussarna i gullspång stod i alla fall förr utomhus, det är en gammal uppställningsplats från GDG tiden, jag vet inte nåt gat-namn, men man svänger av från riksvägen, och det är väl nån huvudgata, nåt sorts centrum och direkt till höger längs med vägen....

Bussmicke

#2
0815 är ju krockad och man tog hem 3650 från Falköping pga. detta.
Har för mig det skall finnas nån ytterligare buss i Falköping, som reserv till gasbuss. (Men är ej säker till 100%)
Flera av 503x såg jag på Skövdedepån i fredags men tänkte inte på exakt vilka, hade denna fråga dykt upp några dagar tidigare hade jag kunnat kollat med Swebus skövde.
Såg 5811 på linje 505 från Töreboda.
3800 går som skolbuss i Töreboda, dock fanns ej 3892+3894 att finna där.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 16 september 2007, 16:03:32 PM
Bussarna i gullspång stod i alla fall förr utomhus, det är en gammal uppställningsplats från GDG tiden, jag vet inte nåt gat-namn, men man svänger av från riksvägen, och det är väl nån huvudgata, nåt sorts centrum och direkt till höger längs med vägen....

Kommer man söderifrån är det bara att svänga av riksväg 26 (fd 64) vid första infarten till Gullspång och till höger finns ett gatukök. Utanför detta står bussarna. Eller gjorde i alla fall för ett par år sedan.
Du har ju också Gullspångs Buss, som står på en lantrukstomt en bit från Amnehärads kyrka. Sväng av mot denna, fortsätt förbi den och kör rakt fram så är du snart där hos artisten Linda Bengtzings föräldrar, som driver bussbolaget vid sidan av sin jordgubbsodling.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Kinslayer

0815 är nog i trafik i nästa vecka skulle jag tro. MaxiC tar man inte död på så lätt....men handbromsen måste ju läggas i även på dom.....den kom i rullning efter avslutat pass och rullade ner mot tvätthallen och krockar med 5984 som är på väg ut därifrån.

5033,34,35 har vi i Skövde. Var i Tibro förut innan dom fick låggolv men det är ju ett par år sen nu...
5811 är stationerad i Töreboda
5988 hör hemma i Karlsborg.

I övrigt tror jag dina uppgifter om stadsbussarna stämmer bra!

virtual1

Citat
Skara
0820
1300-1301
4205

Har 4173 blivit förflyttad till Lidköping nyligen? Så sent som i Juni rullade 4173 som stadsbuss i Skara IAF...

Kinslayer

4173 har nog varit i Lidköping hela tiden efter att vi inte fick ha kvar den i Skövde men det kan ju tänkas att dom lånar bussar av varandra. Det är en härlig buss för övrigt  :)

Christian Ljunggren

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 september 2007, 19:23:01 PM
Kommer man söderifrån är det bara att svänga av riksväg 26 (fd 64) vid första infarten till Gullspång och till höger finns ett gatukök. Utanför detta står bussarna. Eller gjorde i alla fall för ett par år sedan.
Du har ju också Gullspångs Buss, som står på en lantrukstomt en bit från Amnehärads kyrka. Sväng av mot denna, fortsätt förbi den och kör rakt fram så är du snart där hos artisten Linda Bengtzings föräldrar, som driver bussbolaget vid sidan av sin jordgubbsodling.




Det stämmer Staffan,  fortfarande med din beskrivning av Swebus uppställning i Gullspång.

/Christian

Nicklas Vasa

Om man flirtar med Gullspångs buss ägare, kanske man har läge på Linda.....?

Anders Lundén

Tack för era svar. Gullspång verkar ju inte så svårt, har varit där men förmodligen var det på en vardag o bussarna var ute därav jag inte såg någon uppställningsplats.

Ingen som vet var de håller till i Tibro?

// Anders

P.s Linda B bor ju i Tallkrogen, men kanske ska ni fråga hennes pappa i Gullspång om lov först :) d.s

Nicklas Vasa

När jag var i Gullspång sist, så stod det nåt värmeskåp där med nåt GDG emblem, detta lär ju stå där även dagtid, och då vet du ju vart bussarna står sedan....

Var i Tallkrogen ? 

Kinslayer

Citat från: Anders Lundén skrivet 17 september 2007, 18:35:21 PM

Ingen som vet var de håller till i Tibro?

// Anders


I Tibro står bussarna bakom Preem kan man säga. Precis när du har svängt in till Tibro från RV 49 vid gärekorset. Sen ligger det på höger sida 100 meter bort. Finns även ett litet uppehållsrum men dom flesta åker väl hem på rasterna.

Anders Lundén

Tack för era(ingen nämnd ingen glömd) svar om Gullspång och Tibro.

En sista lilla fråga, sedan ska jag sluta fråga en stund, är om någon av er vet om en buss fortfarande stationeras i Od?

:) Anders

Staffan Sävenfjord

Citat från: Anders Lundén skrivet 18 september 2007, 18:27:05 PM
Tack för era(ingen nämnd ingen glömd) svar om Gullspång och Tibro.

En sista lilla fråga, sedan ska jag sluta fråga en stund, är om någon av er vet om en buss fortfarande stationeras i Od?

:) Anders


Vet inte om bussen finns kvar där men om den gör det brukar den stå utanför ICA Ods Allköp. Det är affärsinnehavaren som kör bussen, så ring gärna dit och fråga Lasse hur det är. Telefonnumret finns på www.hitta.se
En petitess men Od ligger i Sjuhärad, inte i Skaraborg.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)