Huvudmeny

Swebus 5145 (Bild)

Startat av Oskar A, 15 september 2007, 18:11:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A



Nu har bevisligen 5143, 5145 och 5156 kommit ut i trafik. Jag ber om ursäkt för den brusiga bilden.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Staffan Sävenfjord

Och så här såg systervagnen 5156 ut i ett tidigare liv:
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

5145 var den vikariebuss som gick bäst när vi hade dessa i Skåne.
I branschen 37 år

Marc

Tyckte mig se även 5153 på garaget härom dagen!
Bör väl betyda att fler bussar har flyttats till Botkyrka?

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Karsten

Citat från: Marc skrivet 16 september 2007, 07:57:59 AM
Tyckte mig se även 5153 på garaget härom dagen!
Bör väl betyda att fler bussar har flyttats till Botkyrka?

Du såg rätt! Jag roade mig med 5145 på 417/418 i måndags kväll, klart trevlig vagn! Hoppas bara de kan hållas så fräscha invändigt som de är nu..
Ett stort minus är dock att man inte bytt ut mjölkiga rutor när de ändå var i Säffle. Just 5145 har mjölkig ruta i framdörren och den bakre av förarens sidofönster. Bara en tidsfråga innan man tvingas byta av trafiksäkerhetsskäl, slarvigt!

Fredde

Idag visade 5148 upp sig ute på linjerna.. Märkligt bara att man inte satte dit strömbrytarnycklar av vår typ när dessa fixades i Säffle.

Själv blev jag tilldelad 1820 med paj skyltning fram. Tur i oturen var det bara 3 varv på 444 så det funkade. Sen ställde jag den på ramp, med skriven felrapport. Hoppas det går att fixa, vilket inte verkar vara fallet med 1821.

Kan man föreslå ett begagnat skåp från Hölö?  ::)

/Fredde

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 19 september 2007, 22:34:46 PM
Idag visade 5148 upp sig ute på linjerna.. Märkligt bara att man inte satte dit strömbrytarnycklar av vår typ när dessa fixades i Säffle.

Själv blev jag tilldelad 1820 med paj skyltning fram. Tur i oturen var det bara 3 varv på 444 så det funkade. Sen ställde jag den på ramp, med skriven felrapport. Hoppas det går att fixa, vilket inte verkar vara fallet med 1821.

Kan man föreslå ett begagnat skåp från Hölö?  ::)

/Fredde

Ha, jag satte mig lite på tvären i måndags när 1821 hade tilldelats mig. Jag ville inte åka runt i en buss där skyltningen inte funkar, och fick medhåll av trafikledaren: "såna där fel kan vi bara inte köra med". Tyvärr blev han väl överkörd av verkstaden som håller kvar vid sin kommentar "får gå tills vidare". "Tills vidare" har varit ett par månader nu.
För att inte tala om 3869 vars frontskylt varit oläslig ett drygt år, 3870 utan belysning i skåpet fram, 1833 där skyltskåpet totalt "mjölkat igen" och belysningen dött. Listan kan göras lång, nästan lika lång som den om saknad inredning.

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 september 2007, 22:37:19 PM
'

Det arbetet var väl inte beställt, är det fyrkant ala SJ eller specialnyckel?

//Lars

Standard SJ-fyrkant.

Fredde

CitatAlla förare får utrustas med fyrkantnyckel av rätt dimension nu då?

Tills vidare ja, eller vi har fått ut dessa när vi började. Dom ska byggas om, men när förtäljde inte historien...

CitatHa, jag satte mig lite på tvären i måndags när 1821 hade tilldelats mig. Jag ville inte åka runt i en buss där skyltningen inte funkar, och fick medhåll av trafikledaren: "såna där fel kan vi bara inte köra med". Tyvärr blev han väl överkörd av verkstaden som håller kvar vid sin kommentar "får gå tills vidare". "Tills vidare" har varit ett par månader nu.
För att inte tala om 3869 vars frontskylt varit oläslig ett drygt år, 3870 utan belysning i skåpet fram, 1833 där skyltskåpet totalt "mjölkat igen" och belysningen dött. Listan kan göras lång, nästan lika lång som den om saknad inredning.

Så 1821 har flyttats till Björknäs nu? Ja vi klagade väl lite för mycket på dest.skylten när den gick ute hos oss ;)

Själv har jag alltid ett block med mig och skriver på det som är fel. Ibland får man höra om hur mycket man skriver på bussarna, men jag är en seg rackare och skriver vidare ;D Det där med mindre läsliga skyltar är något jag inte alls gillar. Ha en vagn en heldag och få höra det var 5:e minut gör inte att man är på så bra humör den sista timmen på sitt arbetspass...

/Fredde