Huvudmeny

Gladöbuss 6069??

Startat av Robban, 19 augusti 2007, 17:22:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robban

Åkte förbi Gladöbuss 6069 tror jag det var på RV73 mellan Jordbro och Haninge i eftermiddags precis när brandkåren lämnade..
Den hade råkat ut för någon brasa i motorn, såg inte så värst farligt ut utvändigt trots all släckningsmaterial men det kan ju vara värre innanför, hann inte få upp mobilen innan jag redan var förbi.

Nån kanske har bättre upplysningar, Kvarne tex

(En varning till Anders Lundén Imorgon är semestern slut å då får man äntligen börja köra lite buss igen  ;D  )
Mvh
Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Kvarne

Citat från: Robban skrivet 19 augusti 2007, 17:22:26 PM
Åkte förbi Gladöbuss 6069 tror jag det var på RV73 mellan Jordbro och Haninge i eftermiddags precis när brandkåren lämnade..
Den hade råkat ut för någon brasa i motorn, såg inte så värst farligt ut utvändigt trots all släckningsmaterial men det kan ju vara värre innanför, hann inte få upp mobilen innan jag redan var förbi.

Nån kanske har bättre upplysningar, Kvarne tex

(En varning till Anders Lundén Imorgon är semestern slut å då får man äntligen börja köra lite buss igen  ;D  )
Mvh
Robban

Oj oj oj! Inte bra...

Men bra!

6069 är redan reparerad så när som på någon kylslang.
Kommer att gå i trafik inom kort!

Fd 6155 däremot är det värre med!
Motorn skar för några dagar sedan och nu är det beslutat och klart. Hölö nästa för den...Tyvärr...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Robban

Kanske såg fel vagnsnummer i alla hast.
Ser ut som den bussen som när Gladö körde ersättningstrafik för tvärbanan en vinter körde upp på spårvagnsbron från Mårtensdal mot Gullmarsplan och kom en bra bit upp innan chauffören uppmärksammade att han inte längre hade någon asfalt under bussen utan var och skuttade på banvallen bland alla slipers, finns några skojiga bilder i datorn på jobbet.

Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Peter Rost

Hej !

Har  Gladö  PTS  och  Midbuss  några  uppdrag  kommande  vecka?

/Peter

Kvarne

Citat från: Robban skrivet 19 augusti 2007, 18:56:51 PM
Kanske såg fel vagnsnummer i alla hast.
Ser ut som den bussen som när Gladö körde ersättningstrafik för tvärbanan en vinter körde upp på spårvagnsbron från Mårtensdal mot Gullmarsplan och kom en bra bit upp innan chauffören uppmärksammade att han inte längre hade någon asfalt under bussen utan var och skuttade på banvallen bland alla slipers, finns några skojiga bilder i datorn på jobbet.

Robban

Nejrå, du såg rätt! Det var 6069, men den vart inte så skadan alls. Den är som sagt redan lagad...

Fd 6155 däremot....är som sagt dömd till att få den biljett som väldigt många andra pärlor fått...
Enkel till Hölö....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

a32

Citat från: Robban skrivet 19 augusti 2007, 17:22:26 PM
Åkte förbi Gladöbuss 6069 tror jag det var på RV73 mellan Jordbro och Haninge i eftermiddags precis när brandkåren lämnade..
Den hade råkat ut för någon brasa i motorn, såg inte så värst farligt ut utvändigt trots all släckningsmaterial men det kan ju vara värre innanför, hann inte få upp mobilen innan jag redan var förbi.

Nån kanske har bättre upplysningar, Kvarne tex

(En varning till Anders Lundén Imorgon är semestern slut å då får man äntligen börja köra lite buss igen  ;D  )
Mvh
Robban


http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=2776.0
6069 skådad vid Silja Line terminalen den 6/8 2007.

/a32   ;)

Bussmicke

Citat från: Kvarne skrivet 19 augusti 2007, 20:33:56 PM
Fd 6155 däremot....är som sagt dömd till att få den biljett som väldigt många andra pärlor fått...
Enkel till Hölö....


Man kan inte behålla gamla bussar hur länge som helst, kan inte vara mycket gnutta ekonomi i det.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robban

Hittade bilderna jag lovade förut, inte bra för underredet alls ;D
Här är det ersättningtrafik för tvärbanan som gäller Januari 2006.
Föraren missade att svänga ut på gatan igen efter hållplatsuppehåll och tog samma väg som spårvägen.

Det tog stopp lite längre upp i backen.

Här är även 6068, finns den kvar?


Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

a32

Citat från: Robban skrivet 28 augusti 2007, 16:41:27 PM
Hittade bilderna jag lovade förut, inte bra för underredet alls ;D
Här är det ersättningtrafik för tvärbanan som gäller Januari 2006.
Föraren missade att svänga ut på gatan igen efter hållplatsuppehåll och tog samma väg som spårvägen.

Det tog stopp lite längre upp i backen.

Här är även 6068, finns den kvar?


Robban

Åkte förbi Mårtensdal precis efter det hänt med bilen, men som vanligt när det är nåt extra speciellt så hade jag kameran hemma  >:(
Minns att bussföraren såg väldigt skärrad och bekymrad ut.
/a32   ;)

Kvarne

Alla ledvagnar är kvar...
6067 (MZM018) Avställd, motoras--->Skall skrotas
6068 (NBA113) används
6069 (MSA794) används
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

Hade varit en syn att se bussen komma vid tvärbanans hållplats uppe vid Gullmarsplan..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Finns  det  någon  ersättnings  vagn  för  6067 MZM 018?

/Peter

Kvarne

Citat från: Peter Rost skrivet 18 september 2007, 23:51:15 PM
Finns  det  någon  ersättnings  vagn  för  6067 MZM 018?

/Peter


Nope, inte än.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

6068, vad gör den i Bredäng?
Har sett den stå parkerad på gatan som löper längs med tunnelbanan ett flertal gånger.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.