Några bilder från Borlänge

Startat av Bussmicke, 19 maj 2020, 11:04:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Lite bilder från centrala delen av staden.















//Bussmicke
www.bussmicke.se




Adminåtgärd: Rubrik förtydligad med hänvisning till regel # 15.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussfanatikern


DL

Centrala delen av staden? Ser ut som en sömnig förort.  ::)

Walter

Är Keolis flotta i Dalarna mest inflyttade fordon från övriga landet eller har några (som nu rullar) köpts nya dit? Baserar frågan på fordonsnr dör väl 3xxx är från Örebro, 2xxx från Götet och 6xxx från Stockholm.

Tack för bra bilder för övrigt.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

j-a

#4
Komfortbussarna Scania omniexpress och Interlink nylevererades till dalarna,samt Scania citywide/hybrid och ett antal 2 axliga Volvo 8900.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Mikael T Nilsson

Trevligt bildsvep! 6036 är ju en gammal Stockholmsvagn (SL).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: DL skrivet 20 maj 2020, 16:06:28 PM
Centrala delen av staden? Ser ut som en sömnig förort.  ::)

Gör väl Stockholm med när folk knappt är ute..

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 20 maj 2020, 20:24:31 PM
Trevligt bildsvep! 6036 är ju en gammal Stockholmsvagn (SL).
jo, i Borlänge sågs 6033-6036 och i Falun så jag vagnar i 6050 och 6060-serierna.
Den som vet vilka som finns var kan gärna få berätta det.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pn81

Det stämmer att 6033-6036 är stationerade i Borlänge.
6056-6057,6059-6064 är stationerade i Falun.

Mikael T Nilsson

Tack för uppgifterna! Då är det en hel del f.d. SL-vagnar som numera går i trafik i Dalarna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

j-a

#9
Finns väl ett antal 2 axliga scanior som också har gått i Stockholm ;)




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

pn81

Stämmer bra. 6671-6674, 6678-6681 är stationerade i Borlänge och 6676-6677 är stationerade i Falun.

Om jag minns rätt så flyttades 6671 och 6672 till Dalarna från Sundsvall men jag gissar på att de gick i Stockholm före det. De övriga flyttades nog till Dalarna direkt från Stockholm.

Bussmicke

Är 6058 och 6675 i Stockholmsområdet då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pn81

Enligt SBH blev 6058 avregistrerad 2016-02-02 p.g.a. brand.
När det gäller 6675 så har jag för mig att jag har läst på detta forum att den har varit utbildningsfordon i Stockholm ett tag. Jag kollade just på SBH och där står det att den har exporterats till Finland.

Bussmicke

Jaha där ser man, jag märker att jag inet har samma kolla på Stockholmsbussar längre.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.