Hjälp med Katalog över SLs busspark önskas!

Startat av Fredrik Gelin, 05 juli 2007, 18:53:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Jag har ett inkomplett exemplar av den gamla "katalog över SL:s busspark" som jag tror gavs ut 1987.
Detta exemplar tror jag att jag kom över efter att ha kommit i samspråk med dåvarande informationschefen Eva Rådmark på SL i samband med en mässa i Älvsjö.
Tyvärr är det många sidor som saknas i mitt exemplar eftersom katalogen var utgången redan när jag fick den varför den mest består av typblad som blivit "över".
Vet någon om och i så fall var man kan få tag på dessa typblad idag?
Är det någon som besitter ett någorlunda komplett exemplar skulle jag vara tacksam om jag kunde få ta del av detta.
//Fredrik

Kvarne

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 05 juli 2007, 18:53:52 PM
Jag har ett inkomplett exemplar av den gamla "katalog över SL:s busspark" som jag tror gavs ut 1987.
Detta exemplar tror jag att jag kom över efter att ha kommit i samspråk med dåvarande informationschefen Eva Rådmark på SL i samband med en mässa i Älvsjö.
Tyvärr är det många sidor som saknas i mitt exemplar eftersom katalogen var utgången redan när jag fick den varför den mest består av typblad som blivit "över".
Vet någon om och i så fall var man kan få tag på dessa typblad idag?
Är det någon som besitter ett någorlunda komplett exemplar skulle jag vara tacksam om jag kunde få ta del av detta.
//Fredrik

Spårvägsmuseet säljer en upplaga över SLs vagnar...Den innefattar dock mest bussar av det äldre littera-systemet.
Men prata med dem iaf...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Niclas Wennerlid

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 05 juli 2007, 18:53:52 PM
Jag har ett inkomplett exemplar av den gamla "katalog över SL:s busspark" som jag tror gavs ut 1987.
Detta exemplar tror jag att jag kom över efter att ha kommit i samspråk med dåvarande informationschefen Eva Rådmark på SL i samband med en mässa i Älvsjö.
Tyvärr är det många sidor som saknas i mitt exemplar eftersom katalogen var utgången redan när jag fick den varför den mest består av typblad som blivit "över".
Vet någon om och i så fall var man kan få tag på dessa typblad idag?
Är det någon som besitter ett någorlunda komplett exemplar skulle jag vara tacksam om jag kunde få ta del av detta.
//Fredrik

Fredrik, jag ska ha ett ex någonstans i mina gömmor. Har dock inte stenkoll på var så det kan ta ett tag att få fram men om så önskas gör jag ett försök. Du vet var jag finns.

//Niclas

Fredrik Gelin