Några utlänska turistbussar!

Startat av Niclas Rosenius, 05 juli 2007, 02:16:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



   Hej!

   Här kommer det några utlänska turistbussar som gästat Uppsala den senaste tiden.

   Tyvärr råkade jag ut för en förare som trodde att han kunde förbjuda mig att ta några bilder på hans buss för enligt honom så var det olagligt att ta bild på bussar utan förarens och bolagets tillstånd och dessutom visa regnr synligt på bilderna så hans skulle polisanmäla mig och tog en bild på mig med sin mobilkamera. Tråkigt men sant.
   
   Först ut en litet Neoplan Jetliner fd Uhlendorff Reisen, Göttingen nu i Ryssland

   

   Sedan en lite ovanlig Starliner pga att den är den höga versionen med bara 2 axlar.
   Denna är fd Krautgartner, Österrike som också hamnat i Ryssland

   

   Vi bryter av med en väldigt snygg Setra från Gegg Reisen. Och det är ägaren själv som sitter vid ratten. En väldigt trevlig person. Han har 3 st likadana Setra S431DT och en Neoplan N1122/3C med samma lack.
   I S431DT har han 46 sittande upptill och under våningen är utrustad som en bistro med fullt utrustad kök, som platserna där aldrig sälj ut utan passagerna kan gå ner till den och förfriska sig under färden.

   

   Hittade denna nya Cityliner också från Trost Reisen.

   

   

    Slutligen denna nästan sprillans nya Starlinern från Quecke.

   

   

    Ett stort tack till Oskar A som lånat mig lite plats på sin hemsida så ni kan njuta av mina bilder med lite bättre kvalite än den dåliga gratis sidan jag la upp mina bilder på förut.

    Fler bilder kommer att komma upp bland mina bilder på Marcel hemsida in kort.

    MVH Niclas

Kinslayer

Tack för dom fina bilderna  :D
Setran gillar jag skarpt!

Sundås

Tycker också Setran var trevlig. Övriga bilder var också snygga!

Roligt reg-nr på Setran: DL GEGG 6 ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Niclas Rosenius

Citat från: Sundås skrivet 05 juli 2007, 08:53:00 AM
Tycker också Setran var trevlig. Övriga bilder var också snygga!

Roligt reg-nr på Setran: DL GEGG 6 ;)

  Hej!

  DL står för vilket vilket område i Österrike bussen kommer från och resten GEGG 6 är den privata delen av av regplåten.

  MVH Niclas

Magnus

Mycket fina bilder!

Du tar ofta bilder på ryska bussar (tror jag det är) i Uppsala. Är det nån speciell anledning till att mycket ryssar åker till Uppsala?

Niclas Rosenius

Citat från: Magnus skrivet 05 juli 2007, 16:33:50 PM
Mycket fina bilder!

Du tar ofta bilder på ryska bussar (tror jag det är) i Uppsala. Är det nån speciell anledning till att mycket ryssar åker till Uppsala?

   Vet faktiskt inte varför speciellt ryssarna kommer till Uppsala, men det har ökat det sista året. Dom brukar ofta komma på måndagar hit. Ibland är det bara en och ibland kan det vara upptill 10 stycken på en gång så då är det nästan kaos runt kyrkan.

  MVH Niclas

Fredrik Gelin

#6
Jag tror att de åker till Uppsala för att titta på domkyrkan, om det ofta sker på måndagar betyder det att det oftast är det första eller sista de gör på sin rundresa eftersom det brukar komma många ryssar med Siljaline dessa dagar.
De brukar vara i Stockholm någon dag eller två och så Uppsala en dag, var de tar vägen däremellan vet jag inte riktigt, men jag antar att de åker nedåt i landet då jag ofta mött ryska turistbussar på E4:an mellan Södertälje och Nyköping.

Något jag finner extremt irriterande är att de flesta ryska bussbolag inte bryr sig om att sätta på sin egen logo och information.
Registeringsnumret på bakstammen är ju obligatoriskt, det hade varit ännu bättre om man som i USA och flera Europeiska länder gjort det antingen obligatoriskt eller kutym att sätta ut bolagets namn och kontaktinformation under förarplatsens sidofönster.

Som det är nu är det svårt att veta vilket bolag bussen tillhör eftersom det inte finns något så öppet register i Ryssland som vi har (Vägverkets öppna register är iofs unikt i hela Europa).
//Fredrik

Rickardo

Tack för mycket fina bilder! ;D
Mera turistbider... ;)

/Rickardo