Gult på Riddarholmen

Startat av Fredrik Gelin, 04 juli 2007, 15:19:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Hittade denna skönhet på Riddarholmen för en tid sedan, "tyvärr" har jag inte så mycket tid att redigera och lägga ut bilder eftersom jag blivit far nyligen, men här kommer iaf några till:





Normalt sett brukar jag nöja mig med en bild per buss, men denna var så snygg att jag inte kunde låta bli att trycka några gånger till på avtryckaren...
Det är dock lite irriterande att det skall till så här mycket sol för att min kamera skall tycka att det är helt ok att ta någorlunda bra bilder.
//Fredrik

Niclas Rosenius



    Hej Fredrik!

    Kul design på lacken. Lite annorlunda.
 
    Man får säga grattis till tillökningen.

    MVH Niclas

Stefan Lindberg

Det gula i kontrast till det svarta på rutor och överdel var faktiskt riktigt snyggt.

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 04 juli 2007, 19:06:47 PM
Man får säga grattis till tillökningen.

Grattis även härifrån! Son eller dotter?
Blir att gå samma busskurs som unge herr Strömblad om 21 år?  ;)

Fredrik Gelin

Tackar, det blev en dotter, så vi får väl se hur det blir med bussintresset.
Något jag lärt mig av egen erfarenhet är att inte försöka för ivrigt att överföra sina intressen på sina barn.
Min far älskar segling och har försökt få mig intresserad genom att dra med mig på allehanda kappseglingar och nöjesseglatser i närmare 20år med enda resultat att jag till slut tröttnade på allt vad segling heter...
//Fredrik

Rickardo

Snygga bilder!  :)
o grattis...

Mvh Rickardo

Jonas Strömblad

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 04 juli 2007, 21:30:15 PM
Tackar, det blev en dotter, så vi får väl se hur det blir med bussintresset.
Något jag lärt mig av egen erfarenhet är att inte försöka för ivrigt att överföra sina intressen på sina barn.
Min far älskar segling och har försökt få mig intresserad genom att dra med mig på allehanda kappseglingar och nöjesseglatser i närmare 20år med enda resultat att jag till slut tröttnade på allt vad segling heter...
//Fredrik

Det är rätt, skall man åka båt skall det vara minst 3 MAN-motorer alternativt MTU-motorer med vattenjetdrift för att det skall vara intressant  :D
/J

Jonas Strömblad

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 04 juli 2007, 19:14:39 PM
Det gula i kontrast till det svarta på rutor och överdel var faktiskt riktigt snyggt.

Kanske skall återgå till trådens ursprung och kommentera bussen oxå... Jag tycker inte det var någon designmässig höjdare! Att kombinera svart och gult blir aldrig bra  ::) och här har man dessutom gjort det än sämre med det svarta fältet i fronten. Tycker nog man borde låtit de lackade delarna på bussen varit gula.
/J

Esbjörn


Tidigare rullade nittinionollnollan URH614 hos Wennbergs Buss i Bjurholm.
Foto vid Ikea i Sundsvall den 30 sep 2004.

Jonas Strömblad

Citat från: Esbjörn skrivet 04 juli 2007, 23:20:41 PM
Tidigare rullade nittinionollnollan URH614 hos Wennbergs Buss i Bjurholm.
Foto vid Ikea i Sundsvall den 30 sep 2004.

Den såg bättre ut då!
/J

Peter Elmheden

Kanske, den liknar Gladö lite tycker jag (den gråa).