Bildsvep Malmö Södervärn

Startat av Rickardo, 28 juni 2007, 14:11:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: CD skrivet 02 juli 2007, 17:58:47 PM
Skulle snarae säga att Malmö SDV tillsammans med Lund Universitetssjukhuset är nog de sämsta bussterminalerna i landet. Kommer man där i rusningstid och har några regler minuter så kan man glömma att man får dem. Alla nyare bussstationer som byggdesom i Skåne i under på 90-talet är så otrolig underdimensionserade för den trafik som finns idag att det är tragiskt.


Nu tittade jag ur passagerarsynpunkt, inte ur förar- iofs...

Andreas Ljungqvist

Citat från: CD skrivet 02 juli 2007, 17:58:47 PM
Skulle snarae säga att Malmö SDV tillsammans med Lund Universitetssjukhuset är nog de sämsta bussterminalerna i landet. Kommer man där i rusningstid och har några regler minuter så kan man glömma att man får dem. Alla nyare bussstationer som byggdesom i Skåne i under på 90-talet är så otrolig underdimensionserade för den trafik som finns idag att det är tragiskt.


Visst är det så, du har helt rätt.. Kristianstad RC är ett levande exempel och många fler med den..

Andreas Ljungqvist

Citat från: Rickardo skrivet 01 juli 2007, 01:09:04 AM
Om jag förstått det rätt så är de turer som börjar i Kristianstad som Lysekil kör och de som börjar i Malmö som BKbuss kör..
Rätta mig om jag har fel

/Rickardo

BK Buss har ju bara 3 bussar på Skex medans Lysekil har 15 bussar.. Däremot har Lysekil sin största placering i Hörby och inte i Krstd fördelningen kan jag dock inte så på rak arm..