Bildsvep Malmö Södervärn

Startat av Rickardo, 28 juni 2007, 14:11:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickardo

Målet för dagen var att hitta så många olika bussmodeller som möjligt.
På en kvart blev det dessa bilder. Bilderna är tagna 12:45-13:00


Första buss som hamnade på bild var Veolia 3440 en Säffle





Citao ser man inte så ofta i Malmö  numera. Här är Swebus 5593

MAN-bussar var inte svårt att hitta. Här ärSwebus 6668

Tittut! Swebus 6670 på linje 130 kör om Lysekils buss 2179 och här fick vi en 9700


En Vega på linje 132 mot Landskrona. Swebus 4908

En 8700 Swebus 5580

Sista bussen blir en Scania! ;D Omnilink på 146 till Trelleborg. Arriva 6265

Bonusbild från Södervärn

Kommentera gärna bilderna både positivt o negativt. Jag är ju en glad fotoamatör.. :D Mvh Rickardo

Simon Bertilsson

Är det inte Buss i Väst och BK Buss som kör Skåneexpressen 1? Eller kör Lysekil också nu?

Brollan

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 30 juni 2007, 17:12:17 PM
Är det inte Buss i Väst och BK Buss som kör Skåneexpressen 1? Eller kör Lysekil också nu?

Lysekils Buss och BK Buss ingår i Buss i Väst.

Rickardo

Citat från: Mats475 skrivet 30 juni 2007, 17:19:50 PM
Lysekils Buss och BK Buss ingår i Buss i Väst.

Om jag förstått det rätt så är de turer som börjar i Kristianstad som Lysekil kör och de som börjar i Malmö som BKbuss kör..
Rätta mig om jag har fel

/Rickardo

Staffan Sävenfjord

Citat från: Rickardo skrivet 01 juli 2007, 01:09:04 AM
Om jag förstått det rätt så är de turer som börjar i Kristianstad som Lysekil kör och de som börjar i Malmö som BKbuss kör..
Rätta mig om jag har fel

/Rickardo

Det stämmer säkert eftersom Lysekils Busstrafik har sin service i Kristianstad (hos Thygessons eller BusService Syd som det numera heter) och BK Buss har sin i Malmö. Jag vet dock inte exakt var men de hyr väl in sig någonstans. Det finns ju nära anknytningar mellan BK Buss och Setra så det kan kanske vara en ledtråd.