Siktat hos Veolia Partille

Startat av Johan B, 07 juli 2007, 12:45:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan B

Veolia 1112, en Carrus Star (såg ej om det var en 302 eller 502) i blåvit lack som såg ut som Linjebuss-lacken. Bussen stod inklämd mellan höghuset 1400 och någon 08xx-vagn så det var svårt att se från vägen. Besök med anledning av Partille Cup eller nytt till linje 100 är frågan? Dessutom stod 2120 inne, en vagn jag inte sett på länge och antog var körd till Olofström. Fortfarande avställd enligt bilregistret dock men jag skulle inte bli förvånad om den är på väg tillbaka i trafik. Även på nu sommaren rullar en del mindre lämpliga vagnar (25xx) på Lila express.

Jan

Veolia 1112 HJJ519 är en Carrus Star 302.
I branschen 37 år

Bernt Talbrant

Citat från: Jan skrivet 07 juli 2007, 13:43:19 PM
Veolia 1112 HJJ519 är en Carrus Star 302.

Den är, i varje fall i dagsläget, registrerad på Veolia Transport i Malmö.

Jan

Beg. bussar till salu på Veolias hemsida kräver numera Usernamne och password.
I branschen 37 år

virtual1

Citat från: Johan B skrivet 07 juli 2007, 12:45:33 PM
Veolia 1112, en Carrus Star (såg ej om det var en 302 eller 502) i blåvit lack som såg ut som Linjebuss-lacken. Bussen stod inklämd mellan höghuset 1400 och någon 08xx-vagn så det var svårt att se från vägen. Besök med anledning av Partille Cup eller nytt till linje 100 är frågan? Dessutom stod 2120 inne, en vagn jag inte sett på länge och antog var körd till Olofström. Fortfarande avställd enligt bilregistret dock men jag skulle inte bli förvånad om den är på väg tillbaka i trafik. Även på nu sommaren rullar en del mindre lämpliga vagnar (25xx) på Lila express.

Det är ju en gammal rackare - ursäkta bildkvalitén, men bättre än mobil hade jag inte då...




Patrik

En skön och härlig buss med lila klädsel som jag mötte första gången hos Connex i Ludvika:


Sen körde den ofta på SL linje 565X och jag åkte den ett tiotal gånger och lyckades fota den när den hade uppehåll från SL och körde för Birka en dag.