Innan jag fick runda strålkastare...

Startat av Anders Lundén, 30 juni 2007, 21:46:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén

Visst var det väl 5026 som körde med runda strålkastare under sina sista år i Stockhomstrafiken?
Här vid Slussen 9/9-96. Osäker på vilket garage den tillhörde då..


virtual1

Citat från: Anders Lundén skrivet 30 juni 2007, 21:46:54 PM
Visst var det väl 5026 som körde med runda strålkastare under sina sista år i Stockhomstrafiken?
Här vid Slussen 9/9-96. Osäker på vilket garage den tillhörde då..



Absolut.. o här är nog en av de sista bilderna på den innan den lämnar landet...


Niklas Bygdestam

Citat från: virtual1 skrivet 30 juni 2007, 22:25:16 PM
Absolut.. o här är nog en av de sista bilderna på den innan den lämnar landet...





Vad fult med runda strålkastare på en Scania MaxCi! Är detta den enda MaxCi som blivit så här vanställd med dessa strålkastare? Vad var orsaken till att den fick runda strålkastare? Något prov av något slag?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Wennerlid

Citat från: Anders Lundén skrivet 30 juni 2007, 21:46:54 PM
Visst var det väl 5026 som körde med runda strålkastare under sina sista år i Stockhomstrafiken?
Här vid Slussen 9/9-96. Osäker på vilket garage den tillhörde då..



Är bilden verkligen från -96? H23 4272 ser väldigt sliten ut i lacken för att endast vara 1 år gammal, jag skulle gissa på ett par år senare eller liknande.
Söderort körde flera turer på Nackalinjer åt Björknäs, förmodligen i något utbyte mot att Björknäs körde 150:an åt Söderort.

Tack för de trevliga bilderna du lagt ut på sistonde förresten :)

Mvh Niclas

Anders Lundén

Citat från: Niclas Andersson skrivet 01 juli 2007, 10:05:12 AM
Är bilden verkligen från -96? H23 4272 ser väldigt sliten ut i lacken för att endast vara 1 år gammal, jag skulle gissa på ett par år senare eller liknande.
Söderort körde flera turer på Nackalinjer åt Björknäs, förmodligen i något utbyte mot att Björknäs körde 150:an åt Söderort.

Tack för de trevliga bilderna du lagt ut på sistonde förresten :)

Mvh Niclas

Varsågod:) Tyckte det var lite kul o förgylla även för generationen som var med för 10 år sedan.
Jag satt också o tittade på 4272 innan jag la ut bilden men är rätt säker på att årtalet ändå är 96. Hade fler bilder från samma tillfälle. Björknäs plåtverkstad(på SL/Busslinktiden) gjorde alltid snabba o bra jobb men lackering var nog inte deras bästa gren. Finns fler exempel på "Björknäslackade" bussar som numera är plåtrena..

Fredde

Eller plastrena, istället för plåtrena, då vissa vagnar, bla B9S, har fått en mindre bra omlackering som mer eller mindre tynar bort...

/Fredde