En smygtitt på Västerås nya MAN!

Startat av Niclas Rosenius, 12 januari 2008, 20:30:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



    Hej!

   Var ute på en liten sväng idag och hade vägarna förbi Västerås och övertalade ungarna att jag fick åka förbi VL´s-depå och hittade dessa två nya MAN. Bildkvaliten blev inte det bästa med 1600 ISO och ganska mörkt ute och kameran vilandes uppe på staketkanten.

   

   

   

    Sen fick jag skymten av VL 632 som brunnit som Robert tidigare idag lagt ut bilder på.

   


    //Niclas

Andreas Ljungqvist

Mycket trevligt, detta var ett trevligt initiativ av dig.. Då vet jag vad jag har att beskåda till våren/sommaren när jag åker till V-ås.

Angående den som brunnit så får man väl gissa på varmgång i navet..

Tack för dessa bilder..

Niclas Rosenius

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 12 januari 2008, 20:42:36 PM
Mycket trevligt, detta var ett trevligt initiativ av dig.. Då vet jag vad jag har att beskåda till våren/sommaren när jag åker till V-ås.

Angående den som brunnit så får man väl gissa på varmgång i navet..

Tack för dessa bilder..

   Japp, det har du. Hör gärna av dig innan du skall upp så kanske man kan ta sig över till V-ås.

   //Niclas

robbes

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 12 januari 2008, 20:42:36 PM
Mycket trevligt, detta var ett trevligt initiativ av dig.. Då vet jag vad jag har att beskåda till våren/sommaren när jag åker till V-ås.

Angående den som brunnit så får man väl gissa på varmgång i navet..

Tack för dessa bilder..


istället för att gissa och spekulera så kan man läsa fakta i andra trådar

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=8196.0


Broms som låst sig

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 12 januari 2008, 20:30:52 PM

    Hej!

   Var ute på en liten sväng idag och hade vägarna förbi Västerås och övertalade ungarna att jag fick åka förbi VL´s-depå och hittade dessa två nya MAN. Bildkvaliten blev inte det bästa med 1600 ISO och ganska mörkt ute och kameran vilandes uppe på staketkanten.

//Niclas


Tycker bilderna blev väldigt bra med tanke på omständigheterna. Verkar som att min teori med att bussarna kommer få inv.nummer i serien 843-850 också stämmer.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

bjalle

Citat från: robbes skrivet 12 januari 2008, 20:59:38 PM

istället för att gissa och spekulera så kan man läsa fakta i andra trådar

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=8196.0


Broms som låst sig

Du ska alltid vara så påstridig så fort någon har gjort nåt som inte faller dig i smaken........

EDIT: Trevliga bilder Niclas...ja utom den brunna då

robbes

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 12 januari 2008, 21:08:40 PM
Du ska alltid vara så påstridig så fort någon har gjort nåt som inte faller dig i smaken........

EDIT: Trevliga bilder Niclas...ja utom den brunna då

Nej men Niclas skrev att bilder på den brunna bussen redan lagts ut så då kan man ju kolla i den tråden i stället för att gissa och spekulera.

bjalle

Citat från: robbes skrivet 12 januari 2008, 21:11:02 PM
Nej men Niclas skrev att bilder på den brunna bussen redan lagts ut så då kan man ju kolla i den tråden i stället för att gissa och spekulera.

Jo.......inte bara denna gång
Men i detta fallet kan det vara lätt att missa om man kollar bilderna lite halvsnabbt

robbes

MAn skall ta reda på fakta och inte bara anta som vissa personer gör även på andra forum de är med på.

Niclas Rosenius

Citat från: robbes skrivet 12 januari 2008, 21:14:38 PM
MAn skall ta reda på fakta och inte bara anta som vissa personer gör även på andra forum de är med på.


    Nu var det kanske så att Andreas precis hade loggat in sig på BS och kollar igenom mitt inlägg först och antog att det kanske kunde vara varmgång i navet som orskakat branden. Sen kanske han hunnit med att kollat in Robert inlägg med foto på 632:an. Så var inte så snabb att döma folk, tack.

    Tack för omdömme, Björn o Oskar.

    //Niclas

bjalle

Citat från: robbes skrivet 12 januari 2008, 21:14:38 PM
MAn skall ta reda på fakta och inte bara anta som vissa personer gör även på andra forum de är med på.

Det kan jag iöf hålla med dig på, men som vanligt så är du väldigt snabb på att döma folk till höger och till vänster

robbes

Finns orsaker till min kommentar med för att vissa personer bara förutsätter saker o man börjar lessna att läsa MAN MISSTÄNKER:::::::::::  Vad jag tänker passar sig inte i tryck just nu kan jag tala om.


jocke

Citat från: robbes skrivet 12 januari 2008, 21:26:29 PM
Finns orsaker till min kommentar med för att vissa personer bara förutsätter saker o man börjar lessna att läsa MAN MISSTÄNKER:::::::::::  Vad jag tänker passar sig inte i tryck just nu kan jag tala om.



Har du så där känsligt temprament så är internet inget för dig.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Andreas Ljungqvist

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 12 januari 2008, 20:59:14 PM
   Japp, det har du. Hör gärna av dig innan du skall upp så kanske man kan ta sig över till V-ås.

   //Niclas

Självklart ska jag göra så det lovar jag...

tack ännu en gång för dessa bilder...

Andreas Ljungqvist

Citat från: robbes skrivet 12 januari 2008, 21:14:38 PM
MAn skall ta reda på fakta och inte bara anta som vissa personer gör även på andra forum de är med på.

Sen var det just så att jag inte sett tråden om branden och den absolut troligaste orsaken till det som hänt var just enligt mig varmgång i navet då detta hänt mig men på en lastbilssläp.. jag brukar varken gissa eller anta men det ska inte upprepas.. Och några andra forum skriver jag inte en rad på så de kan inte vara mig du menar.. Jag ber dig givetvis om ursäkt för mitt stora tramp i klaveret...