Är det nån som längtar till vintern

Startat av Camilla, 03 september 2008, 01:06:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Noren

Vinter vore trevligt. Ju förr dess bättre. Det är ju inte så att hösten här i Luleå är särskilt jobbig, särskilt grå eller särskilt mörk. Det är bara det att den är så förbannat lång. Hade snön kommit i mitten av oktober hade man kunnat leva med att löven åker av och vantarna åker på redan i september. Men nu är det inte så.

Så ge mig 30 grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar...

Anders

Fredrik

Jag tycker September är ovanligt kall här i Lule. Det har redan varit frostnätter. Hoppas vi får mycket snö i vinter och att den inte regnar bort innan jul.

Fredrik

Citat från: Peter Sandström skrivet 13 september 2008, 21:12:46 PM
När det blir vinter kan man åka karusell ;)


Det där måste man begära A-arbete för. Vändning med TC går till på samma sätt.  :)

Anders Noren

Citat från: Fredrik skrivet 17 september 2008, 22:47:44 PM
Jag tycker September är ovanligt kall här i Lule. Det har redan varit frostnätter. Hoppas vi får mycket snö i vinter och att den inte regnar bort innan jul.

Det blir min sjunde höst i Luleå och jag har ännu inte upplevt att snön lagt sig före mitten av december. Enstaka snöfall, visst, men inget kvarliggande snötäcke. Men man kan alltid hoppas.

Anders

Peter Sandström

Citat från: Fredrik skrivet 17 september 2008, 22:50:34 PM
Det där måste man begära A-arbete för. Vändning med TC går till på samma sätt.  :)

Japp, är du på en bangård så måste du ta ett A-arbete, men är du ute på enkelspårslinje då kan du vända med färden som skydd.