Huvudmeny

Snart klart...

Startat av Jonas Strömblad, 04 juli 2007, 23:31:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad



Snart ska bulan sättas på plats...
/J

Fredde

Häftigt!  :)

Skulle vara en upplevelse med ett besök i en bussfabrik...

/Fredde

Karsten

Busslinks förare brukar ju få åka iväg och hämta nya bussar i Säffle titt som tätt. Själv var jag med och hämtade SL Buss H47A 4297 (nuv. Swebus 1817) när den var ny.

Hos Swebus har jag aldrig sett några anslag där man söker förare för att hämta nya bussar från fabrik. Hur får swebus hem bussarna? Lars?

Kinslayer

Citat från: Karsten skrivet 05 juli 2007, 14:50:49 PM
Busslinks förare brukar ju få åka iväg och hämta nya bussar i Säffle titt som tätt. Själv var jag med och hämtade SL Buss H47A 4297 (nuv. Swebus 1817) när den var ny.

Hos Swebus har jag aldrig sett några anslag där man söker förare för att hämta nya bussar från fabrik. Hur får swebus hem bussarna? Lars?

Ingen aning men hos oss kommer dom till Finnvedens lastvagnar (Bilia) i Skövde via lastbil antar jag. Dit får vi åka o hämta dom....en tripp på 5 kilometer..... ;D
Skulle vara kul att åka till Säffle o göra ett besök nån gång o se hur en buss blir till

Karsten

Jo, det var dig jag avsåg. Jag är fullt medveten om att du inte har något med Swebus att göra i nutid, men du besitter en massa kunskap om hur företaget fungerat fram tills "hyfsat nyss". Därav frågan till dig..

Walter

Vad gäller t.ex trängselbussarna i Stockholm (B9S) så hämtade Busslink sina i Säffle medan Swebus hämtade sina hos Volvo i Huddinge. Hur dom kom till Huddinge vet jag ej.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

bussgrabben

Tack för den trevliga bilden från fabriken!

Jonas Strömblad