När sker trafikövertaganet i Norrtälje?

Startat av Carl Eric, 24 juni 2011, 10:06:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej på er!


På måndag så smäller det, Nobina tar över Norrtälje-trafiken! Givetvis så skall ja dit och fotografera, men jag funderade lite på exakt NÄR trafikövertagandet sker? Som jag tolkar denna tidtabell så körs 696 bara en gång den 27 juni (måndag) och det är med avgång 01:15 (eller 25:15 om den tillhör trafikdygnet innan). Och det är just det som är min fråga; vem kör den avgången? Keolis eller Nobina?

Om det är de förstnämnda så blir väl Nobinas första avgång 676 som ankommer Tekniska Högskolan 05:25 och avgår 5 minuter senare?



Nu så återstår det bara att önska alla fourmiter en riktigt TREVLIG Midsommar!



MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Andreas91

Ja, jag har också förstått det som en enda avgång, turen 01.15 mot Norrtälje. Nu är det spekulation, då jag inte känner att jag är insatt så djupt, men då den turen ligger på den 27:e, så gissar jag helt enkelt på att det är Nobina som kör denna tur och därmed premiären.

Trevlig midsommar till dig med! :)

Carl Eric

Jaha, synd! Jag hade hoppats på att få första turen på bild när jag är där vid 05:25! ;)


Men fortfarande, brukar inte natturena ligga på det tidigare trafikdygnet? Så är det ju iaf i Stockholm City!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa