Veolia får ultimatum av Västtrafik...

Startat av Knallhatt, 15 mars 2011, 09:02:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt Jönsson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 16 mars 2011, 23:12:57 PM
Den omtalade äldre Scanian hos Keolis (2368) var hur fräsch som helst när jag åkte den för några veckor sedan.
Däremot hyr Keolis också en Den Oudsten från Terminal G, och det kanske är en annan visa...

//Jonas G

Uhhh.. !  8)
Man kan alltså fortfarande åka med Den Oudsten...
;D :D
Vilken linje rullade den på?

/B

forthemoment

Jag har kört Den Oudsten ett par ggr/vecka nu det senaste på 16. Veolia har även en kort Den Oudsten inhyrd nu igen som gick på 64an.
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal

Bengt Jönsson

Citat från: forthemoment skrivet 17 mars 2011, 10:17:03 AM
Jag har kört Den Oudsten ett par ggr/vecka nu det senaste på 16. Veolia har även en kort Den Oudsten inhyrd nu igen som gick på 64an.


Wow!!  På tunga linje 16 får den ju verkligen bekänna färg!!
:D ;D

/B

Jonas Gustafsson

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 17 mars 2011, 09:39:57 AM
Uhhh.. !  8)
Man kan alltså fortfarande åka med Den Oudsten...
;D :D
Vilken linje rullade den på?

/B

Lite olika men mest 510 i högtrafik.

//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Nupski

Idag fanns bussa från dotterbolagen ute i Veolias trafik. Såg både Ramkvilla och Marks llimousine.


M

#51
Citat från: Tomas skrivet 17 mars 2011, 20:13:18 PM
Idag fanns bussa från dotterbolagen ute i Veolias trafik. Såg både Ramkvilla och Marks llimousine.
Åkte Flygbussarna Setra på 184, givetvis en efter en halvtimmas väntan på Marklandsgatan. "Min" tur blev inställd sedan den ordinarie Solarisen hade rasat vid Marklandsgatans uppställning. Hem blev det Scania/Irisar oxå den från Flygbussarna. Skall dra ner till MG om tio minuter, skall bli intressant att se vad det blir idag.

Idag bliv det B9S till jobbet och Neoplan Spaceliner hem.

/M

MagnusA


M

#53
Citat från: MagnusA skrivet 19 mars 2011, 01:57:14 AM
Jag vet! Var jag som körde den!


Vilken? Neoplanen?

danneh

Detta förklarar varför jag har sett Flygbussarnas Setra och Scania vid Marklandsgatan ett antal gånger... Terminal G borde ju vara väldigt glada för Veolia, de hyr ju bussar därifrån på löpande band?

PauPut

En Den Oudsten hade fått problem på E20 i höjd med Sävedalen i fredags. Hann inte se vilken, men det var en kort på linje 510.

danneh

Man har utöver Terminal G och Flygbussarna hyrt in från Hisingebuss, Ramvillabuss bl.a.

Staffan Sävenfjord

Citat från: danneh skrivet 23 mars 2011, 12:56:55 PM
Man har utöver Terminal G och Flygbussarna hyrt in från Hisingebuss, Ramvillabuss bl.a.

Flygbussarna och Ramkvillabuss ägs av Veolia genom People Travel Group så det är inhyrning inom huset så att säga. Terminal G är däremot privatägt och ägarna har sin bakgrund hos Orusttrafiken (i dag Nettbuss) och Göteborgs Spårvägar. Affärsidén är bland annat att hyra ut begagnade bussar när något företag får problem med sina ordinarie bussar.

För övrigt äger Veolia också Styrsöbolaget, den av Västtrafiks entreprenörer som har högsta betyget i kundnöjdhet.







Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

danneh

Oj, då har jag lärt mig något nytt!