Vilket turistbussbolag är bäst?

Startat av Carl Eric, 24 november 2009, 17:33:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 30 november 2009, 00:58:45 AM
Uffe, du måste lära dig att trycka på "Anmäl till moderator-knappen" i sådana här fall!!!

Här har du en delikat uppgift!!! Kan inte du som har bra åsikter knåpa ihop några parametrar?

/J

;-)....barntråd kallas det väl va  :P...så du har väl rätt mellan raderna

JDS

Jag tycker själv att det vore intressant att få reda på vilka variabler som är viktigast att vara bra på (och vad som är bra) för att vara ett bra turistbussbolag. Det skulle man ju kunna diskutera här i tråden. Och för att veta det behöver man kanske ett par bra exempel, på turistbussbolag som verkar vara riktigt bra, och då tycker jag att det är en utmärkt idé att ta hjälp av de välinformerade bussdiggarna här på forumet. Sen kan man titta närmare på vad som är bra med de här företagen och så kan man diskutera det. Påminner inte så lite om hur "riktig" forskning går till faktiskt! Nöjd nu?

stora mellösa

Trådskaparen kanske helt enkelt efterlyser vad vi som PERSONER har för uppfattningar finns ju faktiskt de som inte åker emd ivlka som helst utan abra med vissa bolag o då har en orsak till det. KAnske ULF skall tänka på så vis att ttrådksparen vill höra forumdeltagarnas PERSONLIGA åsikter som man väl får ha utan att det skall kallas barntråd löjlig tråd etc? Modertorerna ha rju inte stängt denna tråden så att det är fel i den ja det vet jag ej men som sagt man har rätt till en åsikt om varför bolag A är bra i stället för bolag B. Samt som en skrev vilka parametrar går man efter då man bedömmer vilket som är bäst

Ulf Rådeström

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 november 2009, 11:54:06 AM
Vilket bolag som är "Bäst" beror ju helt på vad man efterfrågar, lågt pris, moderna säkra bussar, kunniga förare?
Oftast beror det till övervägande del på föraren oavsett vilket namn som står på bussen.

I första hand bör man ju välja bland seriösa företag som betalar skatt (även fordonsskatt) har försäkringar, tillstånd, rena o hela bussar, välklädd och proper och serviceminded personal, när man har ett antal som uppfyller dessa krav kan man jämföra priserna.

Precis!
"JDS" och "Stora Mellösa'" - besitter ni den totala kunskapen ovan för att göra en rättvis bedömning får ni gärna börja eftersom ni tycker jag har helt fel  i min uppfattning :)

Själv håller jag fortfarande fast vid att vet man inte dessa saker är det inte kul för enskilda bussföretag att bli släpade i skiten utan grund....

stora mellösa

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 30 november 2009, 13:22:03 PM
Precis!
"JDS" och "Stora Mellösa'" - besitter ni den totala kunskapen ovan för att göra en rättvis bedömning får ni gärna börja eftersom ni tycker jag har helt fel  i min uppfattning :)

Själv håller jag fortfarande fast vid att vet man inte dessa saker är det inte kul för enskilda bussföretag att bli släpade i skiten utan grund....
JAg sade om personliga åsikter och ja det finns företag som jag överhuvudtaget ej vill åka med som kommer rån Örebro dels för bussarnas skick hur chauffören ser ut/uppträder sådana åsikter ha rman rätt att få ha och är det fler som kanske tycker samma av egna erfarenheter är det ju bra. Men att kalla tråden löjig/barnslig är ju att gå för långt

Ulf Rådeström

#20
Citat från: stora mellösa skrivet 30 november 2009, 13:40:51 PM
JAg sade om personliga åsikter och ja det finns företag som jag överhuvudtaget ej vill åka med som kommer rån Örebro dels för bussarnas skick hur chauffören ser ut/uppträder sådana åsikter ha rman rätt att få ha och är det fler som kanske tycker samma av egna erfarenheter är det ju bra. Men att kalla tråden löjig/barnslig är ju att gå för långt

Jahupp....men jag har åsikten att tråden är lite löjlig eftersom den inte leder någonstans enligt mig iaf - så jahupp...eftersom jag gått för långt i mina åsikter så undrar jag om man måste be dig om tillstånd vilka åsikter man får ha - och framförallt...vad ska du göra åt det?  :)

Ser förresten fortfarande inte konkreta stolpar till din totala kunskap angående bussföretagen.
Tja...vill du inte åka med Swebus i Örebro pga av personliga problem med dom - då får du väl gå...

För övrigt tycker jag både sätt att skriva och åsikter om Örebro-företaget i ett flertal trådar har lite "Robbes-anknytning"...är han tillbaka tro...men jag kan ju såklart ha fel...

Björn Lövdahl

Denna frågeställning måste då va omöjlig att svara på...
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

stora mellösa

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 30 november 2009, 22:21:22 PM
Jahupp....men jag har åsikten att tråden är lite löjlig eftersom den inte leder någonstans enligt mig iaf - så jahupp...eftersom jag gått för långt i mina åsikter så undrar jag om man måste be dig om tillstånd vilka åsikter man får ha - och framförallt...vad ska du göra åt det?  :)

Ser förresten fortfarande inte konkreta stolpar till din totala kunskap angående bussföretagen.
Tja...vill du inte åka med Swebus i Örebro pga av personliga problem med dom - då får du väl gå...

För övrigt tycker jag både sätt att skriva och åsikter om Örebro-företaget i ett flertal trådar har lite "Robbes-anknytning"...är han tillbaka tro...men jag kan ju såklart ha fel...

Nu är det ett bolag som kör turist resor detta handlar om inte stadstrafiken. NEj jag säger ej att du skall be om tillstånd men att alla har rätt att få ha sina åsikter o ställe de frågor det vill. Vem säger inte att bakom frågeställearen kan det finnas en studearande som skall göra en undersökning rent allmänt. Har faktiskt förekommit sådana frågor förut i bland anant ordet är fritt som handlade om mobiltelefonmer då

Ulf Rådeström

Ahha...det ÄR Robbes...så du är tillbaka?  :)

Jaja...mycket intressantare o få veta vilka parametrar du valt ut för att släpa ditt Örebro-företag i skiten.
O varför vill du inte säga namnet på det förresten...det är väl dit vi vill uppnå med den här tråden...att se till att (enligt vår åsikt) bussföretag blir uthängda och (oskyldigt?) dömda?

Kom igen nu alla som gått emot mig hittills och tyckt jag har haft fel - jag ger mig och hakar på era intentioner istället...vilka företag skall vi hänga ut?
Det måste kännas bra för det företaget som blir uthängt - och säkerligen på våra kunniga grunder ändra på saker som vi tycker är fel hos vederbörande?

:P

stora mellösa

jag har redan skrivit vilka parametrar det gäller för att jag ej skall välja det företaget

men robbes vem är det?

Ulf Rådeström

Citat från: stora mellösa skrivet 30 november 2009, 22:47:37 PM
jag har redan skrivit vilka parametrar det gäller för att jag ej skall välja det företaget

men robbes vem är det?

Som är....?
Målsättningen med tråden är ju att hänga ut företagen som är dåliga o oseriösa..så kom igen nu  :P

Och vem är han ja...tja...det kan du ju fråga dig så får du nog svar  :D

stora mellösa

Skick på fordon, personalensbemötande, samt hur de är klädda/vårdade det är sådant jag går på samt att de har gällande försäkringar och tillstånd så klart

Ulf Rådeström

Citat från: stora mellösa skrivet 30 november 2009, 23:02:19 PM
Skick på fordon, personalensbemötande, samt hur de är klädda/vårdade det är sådant jag går på samt att de har gällande försäkringar och tillstånd så klart

japp japp
Jag väljer dock att kliva ur tråden eftersom larmklockan ringer högt i hela mitt huvud just nu  :P