Vilket turistbussbolag är bäst?

Startat av Carl Eric, 24 november 2009, 17:33:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Jag tror att det hamna i rätt kategori, inte riktigt van vid så updelat  ;)

Men till saken:

Inte för att jag åker så mycket chartrad trafik men jag tycker i alla fall att det är intressant och jag har alltid gillat bussar...

Men jag undrar i alla fall, Vilket bolag som hyr ut bussar med personal (ja, ni förstår säkert vad jag menar) anser ni är bäst? Jag har ju min personliga åskit men jag har ju bara åkt en långtur med turistbuss...

Alltså: Vilket tursitbussbolag anser ni är bäst?

Tacksam för svar!

Med Vänliga Häslningar Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Christer K

Detta var en knepig fråga, främst för att man själv har kört det mesta i buss väg. Men vilket företag som är bäst, ja då hamnar min röst på Åmmebergs Buss. Har åkt med ett par ggr Tyskland, Bornholm, Estland och så beror det mycket på personen bakom ratten om resan blir lyckad.

Har träffat passagerare som jag körde till Finland, och de pratar fortfarande om upplevelsen med mig bakom ratten. Körde då för AB Omnibus i Örebro, resan gick Örebro – Stockholm – Åbo med Viking Line rundtur i Åbo samt en rundtur via glasbruk och åter samma väg.

Då känner man sig stolt som chaufför.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Carl Eric

Ja det kan ju förstå  :)

Tack för ditt svar!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!