Bullandö på Värmdö 1979

Startat av Hasse L, 31 augusti 2022, 21:21:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


AAJ 842 - SL 7062 (- såldes i december 1979 enl. min notering).

Tror inte hållplatsläget hade flyttat hit ännu? Chaufför'n tog nog ett ärevarv för att få solen från rätt håll....

zjbus

Tack för trevligt foto. Denna Scania-Vabis CF 1966 finns kvar i registret bussregistrerad, senast godkända besiktning 1984-03-14, avställd 1985-06-17, körförbud 1985-06-29.
Ägare Stockholms Läns Landsting Förvärvsdatum 2013-09-25 Källa: Transportstyrelsen.
Ursprungligen BSBV 62  BB 162  Källa: SBH

Camilla

Trevlig bild.
Det är väl den bussen som står på spårvägsmuseet 

Peter Rost

Den är mycket riktigt bevarad i Spårvägsmuseets ägo. Bifogar bildlänk från gamla museet:

https://www.flickr.com/photos/the_stb/34036847700

//Peter

zjbus

Jag såg också uppgifterna om Spårvägsmuséet hos SBH. Tack för bildlänken Peter.
Stockholms Läns Landsting / Spårvägsmuséet, Stockholm är det angivet där men för att slippa återigen höra att jag raljerar om ägarförhållandena som jag blev beskylld för med YKD 646 så nöjde jag mig med att länka till Transportstyrelsens uppgifter: STOCKHOLMS LÄNS LANDSTING TRAFIKFÖRV/ REDOVISNING AVD 105 73 STOCKHOLM.
Min länk till SBH var i detta fall enbart för att visa ursprunget från BSBV inkl. reg. nr. och inv. nr. och med YKD 646 att den var utlånad 12.2020 till Nobina, Malmö.

Camilla

#5
Även jag har en bild när bussen står på spångvägsmuseet.
Kan tillägga att den lilla grabben nu mera är tonåring


zjbus

Tack för din trevliga bild, roligt med ett tidigt intresse.

Camilla

Tack.
Han gillade busar väldigt mycket när han var liten fast det har tyvärr avtagit nu mera

zjbus

Bjud med honom på något bussengagemang så kanske intresset återkommer.