Väldigt mycket rött på blått i Stockholms innerstad för tillfället.

Startat av Resenären, 06 juli 2022, 09:19:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Resenären

De senaste veckorna har det inte gått en dag utan att jag sett minst en eller ett par röda vagnar på blåbusslinje i innerstaden och i förra veckan såg jag ett helt koppel röda på både linje 3 och 4. Är det något planerat?

elliot

Det är väll mycket rött på blått i hela Stockholm för tillfället

Resenären

Kanske det, men jag har bara observerat innerstaden. Finns det något skäl till det?

hugge41

Det kan bero på att de blåa bussarna får det nya skyltningssystemet installerat, och under tiden får de ersättas av röda. Men det är en teori.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa



Ersa


buskörare

Ja, BussPC håller på att fasas ut och nya, och tydligen endel gamla, avtal innehåller egen variant. Arriva har en på Ekerö, Transdev har sin FOL-platta och Keolis håller på med denna.

Jag är osäker på om man kan prata med varandra över områdesgränserna med dessa nya?

Ersa

Det är mest byten i gamla pågående avtal som det med Keolis i innerstaden, som det inte förekommit några vidare skriverier om. Jag tyckte jag såg en Rakelenhelt i en innerstadsbuss nyligen, dvs samma enhet som polisen använder, och som sattes in i Umeås stadsbussar för något decennium sedan.