Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.

homer

Tilldelningen för Norrort/Norrtälje framflyttades väl ungefär 1 månad så kansk är de ungefär de vi får räkna med här också? jag gissar på Augusti

S Svensson

Trafiken påbörjas ju i Halland för den ny upphandlade trafiken. Av skolbussarna fick Flexbuss, Nybro trafik. I Falkenberg byggs depå i närheten av  väg E6 och väg 153. Sambus fick norra Falkenberg. Om vad som händer här är det tyst. Blir nuv entreprenör kvar ?
KE:s från Fjärås ersätter Bergkvarabuss med depå i Bua. Veddige buss & transport ab tar över en del av Bergkvara och möjligen får man köra Dagsås fortfarande men tar över kontrakt. Några företag får finna sig i att avveckla sin körning. Västbo Taxi (paraplyföretag) tar över i Hylte. Vilka företag skall köra där ?Bergkvara behåller möjligen depå i Gunnestorp (Varberg nord). Sommaren närmar sig även om de flesta slutat att resa. Skolorna slutar ca 6-12 juni och börjar inte förrän ca 18  augusti. Skoltrafiken kanske inte kommer igång förrän då.

Jan

Arriva har överklagat SL tilldelningar av busstrafiken i Stockholm. Oklart om det gäller även Norrtälje.
I branschen 37 år

Ersa

Så med "Stockholm" menar du Norrort och Roslagsbanan, men inte Norrtälje? Begreppsförvirring...

igel

Eftersom Arriva inte var tvåa i någon av bussavtalen, betyder de att de vill få hela upphandlingsprocessen underkänd och inte enbart de vinnande budet.

Ersa

Man kan inte överklaga för skojs skull, eller för att man förlorat, utan måste ha giltiga skäl. Dvs hitta ett fel som huvudmannen begått.

homer

Exakt var Arriva anser ha gått fel till framgår inte men nånting med "covid 19" hanteringen... känns som dom försöker gripa efter halmstrån om ni frågar mig, men mer fakta kommer säkert.



Jan

Ersa om vi nu ska märka ord. Roslagsbanan vilka bussar trafikerar där.
I branschen 37 år

BR

Citat från: Jan skrivet 25 maj 2020, 08:48:47 AM
Arriva har överklagat SL tilldelningar av busstrafiken i Stockholm. Oklart om det gäller även Norrtälje.

Arriva lämnade inte ens anbud på Norrtälje.

Ersa

Citat från: Jan skrivet 25 maj 2020, 12:01:31 PM
Ersa om vi nu ska märka ord. Roslagsbanan vilka bussar trafikerar där.

Begreppsförvirring och ordmärkning är två skilda saker. Kan man inte överklaga Roslagsbanan för att inga bussar ingår i det kontraktet? Eller menar du att man inte får nämna Roslagsbanans kontrakt i detta forum?

Joakim Wahlberg

Tydligen har det varit upphandling i Strängnäs, Bergkvarabuss fortsätter där. Avtalet är på 10 år och gäller från december nästa år. Två bolag la anbud, men vilket det andra är står inte, skriver Bussmagasinet.

https://www.bussmagasinet.se/2020/05/elektriskt-i-strangnas-nar-bergkvarabuss-fortsatter/?fbclid=IwAR1vkcguEpKxGh8s-OwUYNmuITRVQN9whj9j3U29Ap2LXmIib41hknghEJ4
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Fredde

Arriva uttalade sig i SR P4 Stockholms nyheter kl. 13:30.
Går nog att lyssna på via app/hemsida för intresserade.

Buzzlover

Citat från: Ersa skrivet 25 maj 2020, 13:34:04 PM
Begreppsförvirring och ordmärkning är två skilda saker. Kan man inte överklaga Roslagsbanan för att inga bussar ingår i det kontraktet? Eller menar du att man inte får nämna Roslagsbanans kontrakt i detta forum?
Jan skrev att Arriva överklagade avtalen med busstrafik, därför kan det inte vara Roslagsbanan som han senare skrev eftersom det bara innefattar spårbunden trafik.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Joakim Wahlberg

Citat från: Fredde skrivet 25 maj 2020, 13:38:20 PM
Arriva uttalade sig i SR P4 Stockholms nyheter kl. 13:30.
Går nog att lyssna på via app/hemsida för intresserade.

https://sverigesradio.se/artikel/7480841
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)