Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Citat från: AdmirT skrivet 01 juli 2016, 19:48:06 PM
Förlust för Nettbuss eller?

Det var väl bara skoltrafik det gällde denna gång - och den gick enligt Hallandstrafikens pressmeddelande till Bivab som tar över från KEs höstterminen 2017.

forthemoment

Skolbussarna som vi kör gick till Buss i Väst. Linjerna 730-734 som Nettbuss idag kör vann KE's. Mindre antal bussar men mer trafik och vi behöver mer förare.

http://www.mynewsdesk.com/se/vasttrafik/pressreleases/busstrafiken-i-kungsbacka-och-onsala-upphandlad-1463407

http://norrahalland.se/buss
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal

Bussmicke

MAN-bussarna ni har nu på skola kan väl användas på stan och runtomkring?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Citat från: forthemoment skrivet 02 juli 2016, 03:03:48 AM
Skolbussarna som vi kör gick till Buss i Väst. Linjerna 730-734 som Nettbuss idag kör vann KE's. Mindre antal bussar men mer trafik och vi behöver mer förare.

http://www.mynewsdesk.com/se/vasttrafik/pressreleases/busstrafiken-i-kungsbacka-och-onsala-upphandlad-1463407

http://norrahalland.se/buss

Jo, det var det jag syftade på med mitt inlägg :-)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

forthemoment

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juli 2016, 10:48:31 AM
MAN-bussarna ni har nu på skola kan väl användas på stan och runtomkring?

De måste i så fall utrustas med iTid som ropar ut hållplatser och få de nya biljettmaskinerna. Ingenting är klart men många av våra skolbussar har ju gått betydligt mindre mil än motsvarande linje bussar så det lär skett installerad iTid i några skolbussar och avyttra linje bussar som gått mer mil. Endast en spekulation dock. Saker lär klarna efter den 12/7.

För Onsala trafiken kommer 15 helt nya Boggi bussar köpas in.
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

forthemoment

Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal

Bussmicke

Jasså, jag trodde det var andra nummer på dem.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Om man bortser från skoltrafiken, var det då bara Onsalatrafiken som upphandlades? Hur är det med Kungsbacka öster och Kungsbacka tätort? Den trafiken har KE:s idag.

//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

forthemoment

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 04 juli 2016, 18:34:59 PM
Om man bortser från skoltrafiken, var det då bara Onsalatrafiken som upphandlades? Hur är det med Kungsbacka öster och Kungsbacka tätort? Den trafiken har KE:s idag.

//Jonas


Kungsbacka Öster skall ut på upphandling 2018, med trafikstart 2019
Kungsbacka Tätort skall ut på upphandling 2019, med trafikstart 2020
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal

Knallhatt

Både skolbussupphandlingen och linjetrafiken skall ha blivit överklagat. I linjetrafiken har flera operatörer blivit diskvalificerade och detta har överklagats.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

1896

Skolbussavtalen på Värmdö tycks vara klara, och som jag förstått det så består avtalet av tre delar där Traveller/Bergkvara fortsätter att köra två, och där Westin vunnit en del. Avtalen är precis som tidigare på två år med 1+1 års optioner.

1896

Citat från: Kung Vasa skrivet 01 september 2016, 17:00:38 PM
Skolbussavtalen på Värmdö tycks vara klara, och som jag förstått det så består avtalet av tre delar där Traveller/Bergkvara fortsätter att köra två, och där Westin vunnit en del. Avtalen är precis som tidigare på två år med 1+1 års optioner.

Kan ju tillägga att skolskjutsarna med taxibilar har tilldelats Taxikurir med samma avtalskriterier.

Carl Eric

Vet inte om det har varit uppe tidigare, men tydligen är anslutningsbussarna till Silja Line och Tallinks båtar ute på upphandling. Enligt deras kundtjänst gäller det från och med slutet av december 2016, så troligtvis borde tilldelningen komma inom kort!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!