Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.

admin

Alla inlägg som handlade om specifika expresslinjer mm. i Västtrafiks område har flyttas över till denna sammanslagna tråd om olika frågor gällande Västtrafiks busstrafikering mm.


// Moderatorn

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristofer

Nu är bråket om Region Gotlands förra upphandling - den som Bergkvara vann - slut, efter att regionen och Gotlandsbuss gjort upp i godo. Det kostade regionen 100 000 kr: https://helagotland.se/nyheter/artikel/regionen-betalar-100-000-till-gotlandsbuss-efter-bussbraken/r48w6x9l (sannolikt låst artikel)
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Bussmicke

Du får gärna berätta hur det slutade för oss som är på fel sida betalväggen.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristofer

I princip står allt i själva länktexten.
Gotlandsbuss har ju flera gånger klagat till förvaltningsrätten och krävt överprövning av avtalet, men nu avstår man från vidare krav mot en ersättning från regionen om 100 000 kr. De har gjort upp i godo, alltså.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Bussmicke

Den gamla för 2 år sedan. Hur går det med den senaste då?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Ligger hos Förvaltningsrätten i Stockholm sedan 3 december 2021.

Senaste skriftväxlingen i ärendet ankom 1 mars 2022 från Region Gotland.

Bussmicke

Okej Tack så länge.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erling.L

Hisingen o Expresserna är tydligen i överprövning
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

Men suck, vem är det nu på?
Vy igen?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Vy har valt att inte begära överprövning.
Enligt uppgift har Bergkvarabuss ansökt om överprövning av Expressbusspaketet Tå 31 och Connect Bus har ansökt överprövning av Hisingenpaketet Tå 32.

Walter

Ska man tolka det som att Vy indirekt erkänner att man lagt underbud? Tycker det är bra att Västtrafik nyttjar den möjligheten när det verkar för billigt och anbudsgivaren in kan motivera det.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Lars-Håkan_E

Finns det några prisjämförelser mellan anbuden?


Walter

Där framgår inte Vys anbud men det blir kanske inte offentligt då det underkändes?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!