Kutsenits hos Dacke Buss - med slovenska regplåtar!

Startat av Sundås, 14 januari 2009, 18:25:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk

Intressant buss. Har svårt att bestämma mig för om den är ful eller snygg.  :)

Nico


Citat från: Sundås skrivet 14 januari 2009, 21:37:24 PM
SLO kunde ju också varit Slovakien.. Varför kan inte alla länders namn skilja sig mer än de gör.. ;) Skapar bara förvirring!

Du menar som Schweiz och Sverige...? Som väl till namnet nog skiljer sig mera åt på just svenska är vad det gör på t.ex. engelska, italienska med många flera språk.  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Sundås

Citat från: Nico skrivet 15 januari 2009, 10:23:46 AM
Du menar som Schweiz och Sverige...? Som väl till namnet nog skiljer sig mera åt på just svenska är vad det gör på t.ex. engelska, italienska med många flera språk.  :D

Ja, precis. Vet att de också är rätt lika. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

novak


Robban58

Stackars satar som får dras med det där skiten, maken till dålig kvalitet får man leta efter..... :'(

Sundås

Citat från: Robban58 skrivet 27 januari 2009, 23:15:28 PM
Stackars satar som får dras med det där skiten, maken till dålig kvalitet får man leta efter..... :'(

Funkar helt enkelt inte med en fullstor buss på de linjerna, hade inte KLT linjelagt långt, långt ut i skogarna så.. Men hittills har jag inte hört något negativt. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Robban58

Citat från: Sundås skrivet 27 januari 2009, 23:23:50 PM
Funkar helt enkelt inte med en fullstor buss på de linjerna, hade inte KLT linjelagt långt, långt ut i skogarna så.. Men hittills har jag inte hört något negativt. :)
Jag kör dessa dagligen och jag kan inte säga något positivt...dom problem dessa har genererat önskar jag ingen. Dom har en trevlig förarmiljö och är rätt ombonad inuti,men är driftsäkra som en gammal T-ford.

Sundås

Citat från: Robban58 skrivet 27 januari 2009, 23:33:41 PM
Jag kör dessa dagligen och jag kan inte säga något positivt...dom problem dessa har genererat önskar jag ingen. Dom har en trevlig förarmiljö och är rätt ombonad inuti,men är driftsäkra som en gammal T-ford.

Men de du kör är väl med gasdrift?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

JB

Kuriosa är att Slovenien är ungefär lika stort som Kiruna kommun. Ytmässigt i alla fall. I övrigt har länderna ganska lika namn, men jag tycker personligen inte det är några större problem att hålla isär dem.

Men det var enklare när jag gick i lågstadiet. Då hette det Jugoslavien och Tjeckoslovakien.

/Jonas

Sundås

Citat från: JB skrivet 28 januari 2009, 23:17:44 PM
Kuriosa är att Slovenien är ungefär lika stort som Kiruna kommun. Ytmässigt i alla fall. I övrigt har länderna ganska lika namn, men jag tycker personligen inte det är några större problem att hålla isär dem.

Men det var enklare när jag gick i lågstadiet. Då hette det Jugoslavien och Tjeckoslovakien.

/Jonas

Men nu är ju Kiruna näst största kommun i världen också - näst efter Mount Isa i Australien. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

novak

Det som är trevligt i slovenien är att man bor nära allt i stort sett allt i central europa, österrike ungern kroatien italien är nästan aldrig mer än 1 timme bort oavsett var i slovenien du befinner dig. :O

Robban58

Citat från: Sundås skrivet 28 januari 2009, 06:12:55 AM
Men de du kör är väl med gasdrift?
Jo,men gasdriften är väl det som inte krånglat nåt nämnvärt,däremot så har ALLT annat gått sönder,och igen,och igen och igen...... :-\
Ett gammalt djungelordspråk säger : "Kör inte en kutsenits längre än vad du orkar gå" ;D

yngrot

Oops då inte värt köra mer än typ 100m  då.... ;D ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon Bertilsson

Det där är ju Mercedes Ategos strålkastare och blinkersar...

Johan Hansson

Har denna bussen börjat gå på linjer här i sverige?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.