Borås 18/2-2015 (Bilder)

Startat av AdmirT, 01 mars 2015, 22:37:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Jag var och besökte Borås den 18/2 och vädret var inte alls på min sida denna dag. Trots detta kom jag hem med en sisådär 120 bilder som jag blev nöjd över. Här nedan följer ett bildsvep och jag har valt en mindre upplösning på bilderna så ni slipper klicka på dem denna gång:

Vi börjar med den snyggaste bussen i detta svep, Nettbuss 70802 på Södra torget:

upload pics

En vilsen Transdev 3749 bakom Resecentrum i Borås. Denna skyltar "Veolia", men på bussen står det "Transdev":

host image

BL 093 på Södra torget:

upload pic

BL 721:
pic host

BL 173. Denna är en av de nya MAN som tillkommit under den sista leveransen:

upload a picture

Transdev 0219 på Resecentrum:

image hosting gif

Nettbuss 70762:

free photo hosting

Nettbuss 70874:

screenshot windows 7

Nobina 7925 mot Skövde:

uploading pictures

BL 056 på Resecentrum. Föraren tittade på mig efter att jag hade fotat honom och jag vinkade, men han svarade med ett klassiskt långfinger. Ett av fyra totalt denna dag!!

image hosting adult

BL 086:

online photo storage

BL 070:

image hosting more than 5mb

Det var allt för denna gång! Hoppas att bildsvepet uppskattades. Passar även på att skicka en känga åt de flesta förare på BL som visar tråkig attityd när de blir fotograferade och som antyder att "Fota bussar strider mot svensk lag" och att "jag fotar bussar bara för att studera bilderna sedan för att vandalisera bussarna vid tillfälle". Detta beteende är så barnsligt så man nästan skrattar!

Med vänlig hälsning,
Admir
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Mattias Petersson

Visa som inte gillar bli fotade alls fina bilder som vanligt  :)
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

bussfan


AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

moenia

Mycket fina bilder! Får en att längta hem, särskilt med tanke på att vädret du fotograferade i är klassiskt Boråsväder. De där gamla MAN:arna ser ju inte så lite trötta ut dock. :P Skönt att de fått ett gäng nya vagnar som förhoppningsvis fasar ut en del av de gamla 04:orna.

Sen blir jag ledsen av att höra att chaufförerna är sviniga mot dig. Att du skulle fotografera bussarna för att vandalisera dem sen? Va? Hur tänker de då? Varför skulle du fotografera de först i såna fall? Jättekonstigt. Jag skulle bara bli glad om jag såg en entusiast fotografera min buss! Himla trist att så många inte verkar fatta vad det här yrket går ut på...

Bernt Talbrant

Citat från: Bussborg skrivet 19 mars 2015, 11:26:20 AM
Mycket fina bilder! Får en att längta hem, särskilt med tanke på att vädret du fotograferade i är klassiskt Boråsväder. De där gamla MAN:arna ser ju inte så lite trötta ut dock. :P Skönt att de fått ett gäng nya vagnar som förhoppningsvis fasar ut en del av de gamla 04:orna.

Sen blir jag ledsen av att höra att chaufförerna är sviniga mot dig. Att du skulle fotografera bussarna för att vandalisera dem sen? Va? Hur tänker de då? Varför skulle du fotografera de först i såna fall? Jättekonstigt. Jag skulle bara bli glad om jag såg en entusiast fotografera min buss! Himla trist att så många inte verkar fatta vad det här yrket går ut på...

De gamla MAN-bussarna ska vara kvar. Tack vare nyleveranserna är det nu högst ovanligt med en tvåaxlig buss på linje 1, tidigare räcke inte boggibussarna till eftersom trafiken utökats sedan de sattes i trafik. Nya och gamla boggi-MAN körs på 1:an medan det oftast är de gamla som körs på linje 5. BL har f ö börjat fräscha upp de äldre MAN-bussarna,  både de två- och treaxliga.

När det gäller bussförarnas inställning till fotografer har jag råkat ut för skäll både i Borås och på många andra ställen. Här i Borås har jag t ex råkat ut för en som stannade bussen mitt i en korsning och öppnade dörren för att högljutt ropa vad han ansåg om det jag gjorde.

AdmirT

Citat från: Bussborg skrivet 19 mars 2015, 11:26:20 AM
Mycket fina bilder! Får en att längta hem, särskilt med tanke på att vädret du fotograferade i är klassiskt Boråsväder. De där gamla MAN:arna ser ju inte så lite trötta ut dock. :P Skönt att de fått ett gäng nya vagnar som förhoppningsvis fasar ut en del av de gamla 04:orna.

Sen blir jag ledsen av att höra att chaufförerna är sviniga mot dig. Att du skulle fotografera bussarna för att vandalisera dem sen? Va? Hur tänker de då? Varför skulle du fotografera de först i såna fall? Jättekonstigt. Jag skulle bara bli glad om jag såg en entusiast fotografera min buss! Himla trist att så många inte verkar fatta vad det här yrket går ut på...

Tack ska du ha för bildberöm! Usch nej vädret var inte alls roligt denna dag.. Hemskt väder men nu har vi åtminstone lite bättre väder men man ska inte underskatta något dock.

När det gäller chaufförernas attityd så ställer jag mig likadana frågor som du gör. Att de kommer med helt "sjuka" anledningar till varför man fotograferar bussar är bara helt pinsamt och jag bryr mig inte ett dugg om detta, men självklart är det trist att få höra sådant som anses vara helt befängt enligt mig. Hoppas att det sker någon bättring i Borås inom en snar framtid när det gäller bussfotografering..
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/