Busmarket Huddinge

Startat av AdmirT, 03 oktober 2013, 00:22:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Hej!

Är det någon som har varit på Busmarket de senaste veckorna? Isåfall, vad är det för bussar som finns där?

F.d Veolia 35xx - bussarna från Norrrköping? Ex. 3568
F.d.Veolia 35xx - ledbussar från Linköping/Malmö? Ex. 3533.
F.d Veolia 36xx - ledbussar från Linköping? Ex 3622.

Finns många bussar som är reggade på Bus Trade Center men som inte finns där....

Tacksam för hjälp

Mvh Admir
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

virtual1

Väldigt sällan veoliabussar på busmarket i huddinge. De senaste jag kommer ihåg var nog 33xx från malmö och det var många år sen.

CW66

Citat från: AdmirT skrivet 03 oktober 2013, 00:22:32 AM


Är det någon som har varit på Busmarket de senaste veckorna? Isåfall, vad är det för bussar som finns där?

F.d Veolia 35xx - bussarna från Norrrköping? Ex. 3568
F.d.Veolia 35xx - ledbussar från Linköping/Malmö? Ex. 3533.
F.d Veolia 36xx - ledbussar från Linköping? Ex 3622.

Finns många bussar som är reggade på Bus Trade Center men som inte finns där....


Lite osäker på vad du menar egentligen.
Menar du att bussarna skulle stå på Busmarket eller Bus Trade Center? Eller båda?

Oavsett vilket så har dom ju varsin uppställningsplats dit dom kör bussar som dom köpt.
Dock när det blir många bussar så står dom ibland kvar ute på depåerna tillfälligt hos företagen, alternativt på andra platser man hyr eller äger, som tex. en tomt i Katrineholm (som dock enl. uppgift skall vara tom just nu).

Björn Forslund

BTC och Busmarket är ju två olika företag? Du har nog letat på fel ställe.

AdmirT

Jag ber om ursäkt för lite missförstånd, det sista jag skrev angående BTC var att jag menade :" det finns även många bussar som är reggade på BTC, men i själva fallet inte finns där på planen." Jag undrar om det är samma sak med Busmarket. Finns alla bussar som är reggade på Busmarket just där?

T.ex. Veolia 3622, 3534 som är gamla Säffle ledbussar är reggade på BTC i detta fall, men de finns inte där på planen? Vart finns dessa bussar då? Någonstans måste de vara?

Jag vet att BTC och Busmarket är två olika ställen i Stockholm, men det blev lite otydligt där. Mitt fel
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bese001

Hej!

Jag skulle vilja påstå att väldigt många bussar som står reggade på t.ex, Busmarket, BTC och NNT i Gävle sen länge är borta, ofta på export.
Viljan/förmågan att avregistrera dem är "sådär". Även Neoplan Väst har t.ex GUB 610,612,614 och 620-624 reggade på sig men dessa bussar
är sedan länge exporterade och ISBH t.o.m. noterade som avregistrerade i exportlandet!

Kort sagt bilregistret släpar mer eller mindre. Ibland görs "utrensningar" vilket t.ex. skedde med Nobinabussar på Busmarket i somras. Min lista på fd Nobinabussar hos Busmarket sjönkr från 250 till 140 bussar i ett nafs.

S Svensson

I bland uppkommer små frågor. Svaren blir som oftast inte alls enkla.
Vad gäller fordonsregister i Sverige anges ägare/brukare. Jag kom någon gång på att det inte alls är säkert att ett fordon registreras rätt från början. Bilhandlare kan sända in papper och registrera men senare ändras det.
Så läs då ovan. .. brukare... ,buss som är avställd vad är detta då, jo den brukas inte. Därav att det ibland skrivs fel. Exempel för snart 20 år sedan är Växjö . Vid besök där några gånger såg jag bussar från Swebus stående där. Senare på hösten (exakt 20 år sedan) stod det fortfarande bussar där. Några kom i trafik igen. Då kunde man läsa att bussen övergått från sv neoplan till swebus,fastän det i verkligheten var så att bussarna tillhört swebus hela tiden. Neoplanköpet hade gått tillbaka.
Vad gäller BTC så lär där finnas ett antal bussar från Buss i Väst .Busmarket har fått några nyligen från BiV.

Hur pass vanligt är det att bussägare registrerar "I trafik" men anger "NEJ" för yrkesmässig trafik.

Lars-Håkan_E

Citat från: Bese001 skrivet 03 oktober 2013, 14:18:54 PM
Hej!

Jag skulle vilja påstå att väldigt många bussar som står reggade på t.ex, Busmarket, BTC och NNT i Gävle sen länge är borta, ofta på export.
Viljan/förmågan att avregistrera dem är "sådär". Även Neoplan Väst har t.ex GUB 610,612,614 och 620-624 reggade på sig men dessa bussar
är sedan länge exporterade och ISBH t.o.m. noterade som avregistrerade i exportlandet!

Kort sagt bilregistret släpar mer eller mindre. Ibland görs "utrensningar" vilket t.ex. skedde med Nobinabussar på Busmarket i somras. Min lista på fd Nobinabussar hos Busmarket sjönkr från 250 till 140 bussar i ett nafs.

Ja man missar ofta att ta vara på skyltar så fordonen kan avregistreras, i mitten på -90 talet var detta extremt vanligt.

Vissa uppköpare har löst bekymret genom att skriva över utförda fordon på en auk bilskrotare som sedan intygat att fordonet skrotats och på så sätt fått ur det från registret.

Många skrotade fordon är därmed istället utförda ur landet.

AdmirT

Jag är jättenyfiken på vart de gamla Veoliabussarna från Östergötland och Malmö återfinns nu.. Skulle varit jätetacksam om någon vet detta :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussfanatikern

Citat från: AdmirT skrivet 03 oktober 2013, 23:06:00 PM
Jag är jättenyfiken på vart de gamla Veoliabussarna från Östergötland och Malmö återfinns nu.. Skulle varit jätetacksam om någon vet detta :)

Jag vet att ett antal av dom korta bussarna finns kvar i Norrköping för att användas till ersättningstrafiken för spårvagnarna när behov finns.
Tre korta, 3584, 3585 och 3587, samt fyra långa, 3588-3591 finns i Eskilstuna. 

Oskar A

Citat från: Bussfanatikern skrivet 03 oktober 2013, 23:17:43 PM
Jag vet att ett antal av dom korta bussarna finns kvar i Norrköping för att användas till ersättningstrafiken för spårvagnarna när behov finns.
Tre korta, 3584, 3585 och 3587, samt fyra långa, 3588-3591 finns i Eskilstuna.

De åtta som rullar som spårvagnersättare i Norrköping är: 3567, 3571, 3572, 3576, 3577, 3579, 3580 och 3583.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/