Huvudmeny

Nobina 0173

Startat av Walter, 21 maj 2010, 10:36:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Som är en Solaris 15, Skånegul och placering Södra Skåne. Är den inköpt för användning på Paketet Malmö-Lund (Pendel) eller paketet Lund Östra (linje 166 m.fl)? 
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan

#1
Citat från: Walter skrivet 21 maj 2010, 10:36:19 AM
Som är en Solaris 15, Skånegul och placering Södra Skåne. Är den inköpt för användning på Paketet Malmö-Lund (Pendel) eller paketet Lund Östra (linje 166 m.fl)?  

Det finns väl inget krav att bussarna på Lund öster ska drivas med CNG? Däremot så tror jag att Solaris kommer att öka i antal i landet när det gäller gasdrivning. detta på bekostnad av MAN.
I branschen 37 år

Walter

Citat från: Jan skrivet 21 maj 2010, 10:41:36 AM
Det finns väl inget krav att bussarna på Lund öster ska drivas med CNG? Däremot så tror jag att Solaris kommer att öka i antal i landet när det gäller gasdrivning. detta på bekostnad av MAN.

Nej det finns inget krav på CNG på Lund Öster, men merparten av de vagnar som nyanskaffas till Skåne (ej Skåneexpress) numera är CNG oavsett krav i avtalet. Arriva har ju ett tiotal MAN A26 på Linje 100/146/150, likadant Thygessons senaste tillskott.

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: Jan skrivet 21 maj 2010, 10:41:36 AM
Däremot så tror jag att Solaris kommer att öka i antal i landet när det gäller gasdrivning. detta på bekostnad av MAN.

Gör inget, variation skadar inte
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MrRep

Citat från: Walter skrivet 21 maj 2010, 10:36:19 AM
Som är en Solaris 15, Skånegul och placering Södra Skåne. Är den inköpt för användning på Paketet Malmö-Lund (Pendel) eller paketet Lund Östra (linje 166 m.fl)? 

Den skall rulla på Malmö-Lund....

Walter

Citat från: MrRep skrivet 21 maj 2010, 20:12:09 PM
Den skall rulla på Malmö-Lund....

OK, helt otroligt vad de paketet växer i omfattning, detta är väl tredje omgången av utökning på mindre än tre år. Är detta den enda eller kommer det fler?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!