Vägverket som bussägare

Startat av Walter, 14 augusti 2007, 10:02:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

I Mitten av 90-talet har Vägverket köpt upp ett större antal begagnade bussar från olika utövare i Sverige. Vad var anledningen till detta?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Hur många bussar kan ha varit och från vilka bolag?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 augusti 2007, 11:55:19 AM
Bussarna skickades sedan utomlands som "u-hjälps bistånd"

//Lars

Tänkte på detta men tyckte inte att det låg på Vägverkets uppgifter annat än att det var trafikfordon som skickades. Tack för svaret.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredrik Mattsson

Citat från: Bussmicke skrivet 14 augusti 2007, 11:57:58 AM
Hur många bussar kan ha varit och från vilka bolag?

Näckrosbuss, Swebus och ett fåtal dåvarande Linjebuss
(under åren 98-99)
Estland 63 bussar
Lettland 56 bussar
Litauen 135 bussar

sen var det även 95-97 några stycken om jag inte minns helt galet, några bla från
SL Buss AB

Bussmicke

Då får man tacka för svaret. Blev nyfiken när jag såg inlägget.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.