Arriva 7018 har blivit röd - 9 oktober 2019

Startat av Mikael T Nilsson, 09 oktober 2019, 17:22:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



I dag dök Arriva 7018 upp som röd. Efter flytten till Norrort från Mälaröarna rullade den i stomlinjeblått en bra bit in på hösten. Jag antar att resterande 70xx-vagnar som var blå vid flytten från Mälaröarna till Norrort kommer bli röda om de inte redan blivit det.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mr.Omsi


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mr.Omsi


Bussmicke

Bra, uppdaterade fotolistan.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Mr.Omsi skrivet 09 oktober 2019, 20:58:52 PM
Samtliga är röda utom 7014 och 7020

Då ligger vi 2 blå "back" mot innan. Ironiskt nog gick det 2 röda på 670 igår  :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Mr.Omsi skrivet 09 oktober 2019, 20:58:52 PM
Samtliga är röda utom 7014 och 7020

Tack för uppgiften!

Citat från: buskörare skrivet 10 oktober 2019, 05:03:04 AM
Då ligger vi 2 blå "back" mot innan. Ironiskt nog gick det 2 röda på 670 igår  :)

Intressant! Märkligt att man målar om till rött innan man täckt behovet av blåbussar med de nya blåbussarna som ska komma.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 10 oktober 2019, 11:22:57 AM
Tack för uppgiften!

Intressant! Märkligt att man målar om till rött innan man täckt behovet av blåbussar med de nya blåbussarna som ska komma.

Ja, det tycker jag med. Nu blev det nog en akut lösning för en eftersom en blå dog på linjen, så jag antar att man tog första bästa buss som skulle tomköra förbi där den stod.

DL

Ren galenskap med detta ständiga omlackade av bussar.  ::)