Ny kritik mot "vikariebussarna" i Umeå

Startat av Jessika, 21 januari 2009, 21:59:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Jessika skrivet 29 januari 2009, 10:28:09 AM
Eller i alla fall ett turistkort för hela kommunen. Mycket som är sevärt och trevligt i kommunen ligger ju utanför Ultrabussarnas sträckning, t.ex. Baggböle, Klabböle, Norrbyskär, Holmsund, Holmön, Norrfors, Sävar, Sörfors etc. För riktiga turister vill väl se lite mer än Gammlia?

Tja, "Umeå kommun" finns ju som en bestämd taxepunkt (på t.ex skolkorten), så att tillverka ett kort som gäller för obegränsat antal resor på alla linjer inom kommunen under en begränsad tid borde inte vara svårt att tillverka.

Yujin Zhang

CitatDet är nog sannolikt högre vite för utebliven tur än för fel fordonstyp, tror knappast att Umeborna inte klarar av att åka B10L någon gång i veckan, tycker detta fått på tok för stora proportioner.

Blev turen inställd pga "yttre orsaker" är vite 0kr. Är det däremot t.ex. verstad-/driftsrelaterat har man ett fast vite på 2000kr ovasett om det nu rör sig om vagnfel, föraren tog fel spec eller fel vagntyp. Gäller Umeå tätort alltså.

Karsten

Citat från: Yujin Zhang skrivet 29 januari 2009, 22:21:11 PM
Blev turen inställd pga "yttre orsaker" är vite 0kr. Är det däremot t.ex. verstad-/driftsrelaterat har man ett fast vite på 2000kr ovasett om det nu rör sig om vagnfel, föraren tog fel spec eller fel vagntyp. Gäller Umeå tätort alltså.

Per avgång, kilometer, vagnskilometer eller personkilomter? Var hittar du förresten dessa uppgifter?

Yujin Zhang

Citat från: Karsten skrivet 29 januari 2009, 22:47:05 PM
Per avgång, kilometer, vagnskilometer eller personkilomter? Var hittar du förresten dessa uppgifter?

Per avgång.