Förstörelse i Storuman (Länkar)

Startat av Lars Ödlund, 20 januari 2009, 10:10:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

http://www.vk.se/Article.jsp?article=245006

http://www.vk.se/Article.jsp?article=245005

Av alla kommentarer att döma verkar bussar o busstrafik vara ett hett ämne i Västerbotten numera

Ersa

#1
Ja, inget ger så många kommentarer som nyhetsartiklar om busstrafik! :o
Bussindividen i fråga var jag ute och körde en runda med i höstas, och det enda som var fel på den då var alla de ryggstöd och bälten som de unga passagerarna själva förstört. Enligt kollegorna (och även artikeln) fick bussen värmesystem, taklucka och säten reparerade innan jul, så kritiken känns en aning gammal.

yngrot

Låt ungarna åka med grisbilen tills de lär sig att vara rädda om bussen...
Vad gäller öppen bakdörr går det ju lätt att fixa så det inte går att köra med öppen dörr antingen har man dörrbroms eller kopplar så gasen ej går att använda förrän dörren är stängd..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Citat från: yngrot skrivet 20 januari 2009, 23:43:13 PM
Låt ungarna åka med grisbilen tills de lär sig att vara rädda om bussen...

Skitungarna/vilddjuren kan Gå!
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jo

Nu vet jag inte hur befogas kritiken är men att någon annan passagerare haft sönder inredningen gör ju inte kritiken mot att man inte fixar detta mindre berättigad.

Om ni själva tex. bokar en hytt på en Finlandsfärja och sedan när ni hämtar ut nyckeln och går in i hytten och finner denna fullständigt trashad och nerspydd så skulle ni väl inte godta om personalen säger: "Att eftersom vissa kunder inte kan sköta sig måste du ju trots allt finna dig i att hytten är i detta skick."