Huvudmeny

Hmm

Startat av vesslan30, 01 april 2008, 21:56:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

vesslan30


Jonas Strömblad

Citat från: vesslan30 skrivet 01 april 2008, 21:56:17 PM
Dåligt sätt att tjäna extra... 

Ja, definitivt! Kan inte fatta att folk sätter allt på spel genom att göra sådant. Det är ju (trots att det nämns betydande summor) inte så att man blir ekonomiskt oberoende av att fiffla med biljetter eller biljettkassor.
Ska man fiffla med stålar ska man göra det raffinerat. Sitta vid en dator och gömma undan belopp med många nollor på slutet. Man ska kunna spendera 5-10 år på kåken med ett leende på läpparna och veta att när man kommer ut börjar livet...  ;D
Vet inte var det var jag hörde om någon som trott sig ha gjort just detta. Det visade sig dock att när han kom ut från kåken hade det byggts ett hus på den plats han grävt ned pengarna  :'(
/J

Ersa

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 01 april 2008, 22:20:18 PM
Vet inte var det var jag hörde om någon som trott sig ha gjort just detta. Det visade sig dock att när han kom ut från kåken hade det byggts ett hus på den plats han grävt ned pengarna  :'(

Fri fantasi: Och något år efteråt började de anställda på en mindre byggentrepenadfirma att köpa nya bilar, samt betala av de flesta av sina lån?  ;)

HJP

Citat från: vesslan30 skrivet 01 april 2008, 21:56:17 PM
Dåligt sätt att tjäna extra...

****
Visst är det dåligt  >:(

En period, för många år sedan, förekom det att någon/några bussförare, på SL:s flygbussar, samlade ihop använda biljetter, i bussarna, och sålde dem igen, till intet ont anande trafikanter.
Inte kul, när dom väl åkte fast - livet förstört  :(

HJP

Oskar A

I UL-området är det fortfarande Almex men ett nytt system lär vara på ingång.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/