...kunde det se ut så här:
(https://i.postimg.cc/xCtmpKTZ/P1170777.jpg) (https://postimg.cc/xJNqcNmG)
30 Solarisbussar levererades och trafiksattes på Lidingö,men dom gick inte så länge...
Här ska Busslink 7401 straxt avgå från SergelsTorg 1.30 på natten mot 25 oktober
Nobina hade(väl)övertagit Brommadepån och hade lite varierande busspark i början såsom den 20 september:
(https://i.postimg.cc/ZYNBdt6g/P1170459.jpg) (https://postimg.cc/nMHcyWRY)
4486 från Halmstad ankommer Brommaplan
(https://i.postimg.cc/Zq00Y1Tw/P1170462.jpg) (https://postimg.cc/06R9cXKS)
6930 från Umeå(+ trotjänaren 7085 )vid Brommaplan där inte mycket har ändrats...
(https://i.postimg.cc/nVqrLKJf/P1170471.jpg) (https://postimg.cc/MXKqPQH9)
6939 från Umeå ankommer från Nockebyhov
Hubba,vad tiden går fort ;)/Ulf
JWZ405 borde vara 6938, inte 6930 som var en Solaris Urbino 18.
SOR268 var då Arriva 7085 men fd Swebus 5504. Arriva hade året innan tagit över Ekerö från Swebus.
Tack för trevliga bilder. Jag minns inte att Solarisbussarna först kom till Lidingö.
Jag minns att de var stationerade i Söderhallen större delen av den korta tiden de fanns i SL-
trafiken.
Hej!
Solarisbussarna var 28 st, 7401-7428.
Och visst var det väl så att de först var i Söderhallen innan de hamnade på Lidingö?
mvh K R
Ja, det stämmer.
De levererades till Söderhallen först men de flyttades till Lidingö innan avyttring.
// Niclas
Fruktansvärt synd att man inte hade en aning om deras Lidingö-flytt, jagade dem som tusan i Innerstan utan att få tag på alla - hittade en del av dem uppställda på Bus Trade Center senare dock...
Tack för era svar. Ja, synd att man missade perioden då de var stationerade på Lidingö.
Tack för alla rättningar ;)/Ulf
Grattis, Hallandsbussen fick jag inte.
Visserligen fattas det 5 år.. 😀
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Citat från: Ulf Berlin skrivet 15 maj 2020, 00:26:12 AM
Nobina hade(väl)övertagit Brommadepån och hade lite varierande busspark i början såsom den 20 september:
Nobina tog inte över Brommadepån 2010, snarare Arriva
Arriva tog över 2012 i Bromma, så det var blandad kompott i Brommas område som Ulf skrev 2010. Men varför man investerade i nya och "nya" bussar med så kort avtalstid kvar minns jag inte. http://www.mynewsdesk.com/se/pressreleases/arriva-laddar-infoer-trafikstart-i-stockholm-817321
Arriva tog över Halmstad och etanolbussarna från Halmstadsgaraget flyttades till Brommadepån tillsammans med ett par överblivna etanolscanior från Umeå. Dessa målades om och gick i Lunda tills Arriva tog över. Resan från Halmstad med bussarna var lite spännande då det inte fanns tillgång till etanol på så många platser längs vägen till Stockholm. Personbilsetanol är inte samma typ av bränsle... så resan från Halmstad gick via Borås för tankning, sedan till Eriksbergsdepån i Botkyrka (där gick några av bussarna nästan på etanolångarna när de tankades).