Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Kent Skoog

Citat från: yngrot skrivet 21 augusti 2010, 17:01:33 PM
Denna kyrka är min hemförsamling numera  . Den har nylagt tak då Gudrun förstörde det gamla.. Dock är prästen inte så bra .. väldigt gammalkyrkligt är det ..

Detta är den enda kyrka fram till nu där jag lyckats dra igång larmet. Stora ingången vid tornet var av någon anledning som jag inte kommer ihåg avstängd. Däremot var dörren på den andra gaveln öppen. När jag försökte (som jag trodde var OK) gå in den vägen så drog larmet med en utvändig sirén igång. Jag lyckades snabbt smita iväg och kunde på håll iakta personal som kliade sig i huvudet och undrade vad som hänt. Så det kan bli!

Stefan Lindberg


JAB

Valbo kyrka nära ett inte helt okänt köpcentrum i Gästrikland, kyrkan hör till Uppsala stift.




Stefan Lindberg

Några kilometer från Hovmantorps kyrka ligger även Hovmantorps kyrkoruin


JAB

Skoklosters kyrka i Uppsala stift.




JAB

Danderyds kyrka i Stockholms stift


Stefan Lindberg

Rydaholms kyrka i Värnamo kommun






JAB

Svegs kyrka i Härnösands stift.






Stefan Lindberg

Tegnaby kyrkplats ligger även den i Växjö kommun


Kent Skoog

Dalstorps kyrka i Tranemo kommun.






Staffan Sävenfjord

Citat från: Kent Skoog skrivet 28 augusti 2010, 18:04:30 PM
Dalstorps kyrka i Tranemo kommun.




Kyrkan byggdes 1965 sedan den tidigare kyrkan brunnit ned. Det var ovanligt att kyrkor byggdes på detta sätt på 1960-talet som påminner om den klassiska kyrkobyggnadsstilen. Klassisk exteriör alltså kombinerat med modern interiör.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Denna kyrka tycker jag inte är så häftig men Tranemo kyrka är häftig när får vi se den ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Stefan Lindberg

Efter att ha ätit en god frukost på hotell Carlskrona som uppenbarligen ligger i just Karlskrona
så lyckades jag komma över en dator så jag kan bjuda på Voxtorps kyrka som ligger i Jönköpings län.






JAB

Jag tar en tur norrut och hittar Moskosels kyrka som hör till Luleå stift, och invigdes 1965.


Kent Skoog

Ljungsarps kyrka i Tranemo kommun.