Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

JAB

Vi flyttar till en annan kontinent.
Church of Scientology of Texas finns i Austin, Texas, USA.


JAB

Ersta kyrka Ersta diakoni. Stockholms stift.


Kent Skoog


JAB

Selånger kyrka i Härnösands stift har visats tidigare, men bilderna finns inte kvar - så här kommer min tolkning av kyrkan.






Stefan Lindberg

Citat från: Kent Skoog skrivet 14 november 2009, 16:31:33 PM
Ryssby kyrka i Ljungby kommun.


Från Ryssby kommer min anfader Enock Lindberg född 1873-01-03

Kent Skoog

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 14 november 2009, 23:01:30 PM
Från Ryssby kommer min anfader Enock Lindberg född 1873-01-03

Där ser man. Min farmor kommer också från Ryssby. Vid besöket letade vi upp hennes föräldrar och två systrars grav. Farmor är begravd i Åmål.

Zella

Oscar Fredriks Kyrka i Gbg har säkert redan visats i tråden... Men här är min bild av den iaf...


JAB


Stefan Lindberg

Gösslunda Kyrka utanför Lidköping i Skara stift


JAB


HJP

Citat från: Kent Skoog skrivet 15 november 2009, 08:57:45 AM
Där ser man. Min farmor kommer också från Ryssby. Vid besöket letade vi upp hennes föräldrar och två systrars grav. Farmor är begravd i Åmål.
****
Min mamma kommer också från Ryssby. Närmare bestämt Västragård.
Det var lite lustigt, för jag har inte följt denna tråd, kontinuerligt, utan "tittat in" då och då. Nu tyckte jag att det var dags för ett basök, samtidigt som jag tänkte på Ryssby kyrka.
Glatt överraskad, stötte jag på kyrkan direkt  :)

Jag var i Ryssby varje sommar, under uppväxten. Min morbror Percy, hade övertagit gården, och mormor och morfar bodde intill järnvägsövergången.
Jättekul att få se denna "gamla bekant" igen. Känner igen den både på in-, och utsidan  :) :)

HJP

HJP

Citat från: JAB skrivet 13 november 2009, 20:35:57 PM
Vi flyttar till en annan kontinent.
Church of Scientology of Texas finns i Austin, Texas, USA.


****
Frågan är väl om detta faktiskt är en kyrka, men det kanske inte är min sak att dra gränsen för det.

HJP

Staffan Sävenfjord

Citat från: HJP skrivet 19 november 2009, 16:50:55 PM
****
Frågan är väl om detta faktiskt är en kyrka, men det kanske inte är min sak att dra gränsen för det.

HJP

Kyrka utan tvekan. Men om det är ett kristet samfund eller ett som bara är inspirerat av kristendomen kan diskuteras.
Eftersom den här tråden också innehåller moskéer så är det alltså i sin ordning att visa bild även på Scientologernas kyrkor.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

HJP

#2428
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 november 2009, 18:05:14 PM
Kyrka utan tvekan. Men om det är ett kristet samfund eller ett som bara är inspirerat av kristendomen kan diskuteras.
Eftersom den här tråden också innehåller moskéer så är det alltså i sin ordning att visa bild även på Scientologernas kyrkor.
****
Jag menar inte att man inte ska kunna visa t.ex. moskéer eller synagogor, utan hur man ska betrakta scientologerna. Är det en religion, över huvudtaget?
Är det ingen religion, så har dom inga kyrkor. Sedan är det en annan sak, vad man kalla sig.

HJP

JAB

En scientologkyrka till då. Founding church of Scientology i Washington DC.
Komplett med demostranter vars skylt säger "Scientology didn't give me superpowers"